OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bakgrund inom säkerhetskydd och vill ha ett jobb som gör skillnad? Till Sweco som är en helhetsleverantör av tjänster inom säkerhet och skydd, söker vi nu en Säkerhetskyddshandläggare! Läs mer om tjänsten här och skicka in en ansökan redan idag.
OM TJÄNSTEN
För Swecos räkning söker vi nu en säkerhetsskyddshandläggare med betoning på säkerhetsprövningar med placering vid deras huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Avdelningen består av en säkerhetsskyddschef tillika säkerhetschef, en biträdande säkerhetsskyddschef samt två säkerhetsskyddshandläggare.
Som säkerhetsskyddshandläggare hos Sweco kommer du få stora möjligheter att utvecklas både personlighets- intresse- och erfarenhetsmässigt, i ett bolag som ständigt utvecklas. Här får du möjlighet att vara en del av företagets arbete med att bistå Swecos kunder i att skydda viktiga funktioner i samhället. Hos Sweco blir du del av ett starkt team som kompletterar och ställer upp för varandra i verksamheten.
Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå långsiktigt förutsatt att samarbetet fungerar bra.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Genomföra och följa upp säkerhetsprövningar
* Genomföra personutredningar vid särskilda händelser
* Administration i form av säkerhetsskyddsavtal, bakgrundskontroller, ansökan om registerkontroller, utbildningar m.m.
* Utveckla, driva och säkerhetställa att säkerhetsskyddet i Sweco efterlevs
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad universitetsutbildning inom säkerhet, beteendevetenskap, IT eller liknande
- Har intresse för system, IT och säkerhet
- Har lätt för att sätta dig in i nya system och arbetssätt
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då bägge språken används i det dagliga arbetet
- Har erfarenhet av arbete inom säkerhetsskydd
- Har säkerhetsbakgrund av något slag exempelvis informationssäkerhet, personalsäkerhet eller om du studerat på eftergymnasial nivå inom ämnet
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Stabil
- Ordningsam
- Intellektuellt nyfiken
I den här processen kommer dina personliga egenskaper vara avgörande. För att lyckas i tjänsten är bör du vara driven, trygg, pålitlig och ha hög integritet. Vidare är du noggrann, kvalitetsmedveten och har en välutvecklad analytisk förmåga. Du behöver även ha en god kommunikativ- och pedagogisk förmåga, vilket gör att du skapar förtroende och förståelse till våra medarbetare. För dig är det viktigt att driva uppgifter framåt och i mål.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Går du vidare i processen kommer bakgrundskontroller genomföras som en del av rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231