Arbetsbeskrivning
Är du en driven och kreativ larm- och säkerhetstekniker som vill arbeta med ett spännande och betydelsefullt uppdrag? Säkerhetspolisens verksamhet för it och teknik är inte som någon annan arbetsplats. Du kan vara vår nästa medarbetare. Välkommen med din ansökan.
Vårt uppdrag, Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som larm- och säkerhetstekniker vid Säkerhetspolisen arbetar du med larm- och kamerainstallationer i bostäder, lokaler och på andra platser.
Det är du som utför service, installation och driftsättningar på befintliga larminstallationer samt felsöker och lagar, vid behov. Du besiktar nya objekt och planerar för nyinstallationer och tekniska säkerhetsanläggningar. När ett behov upphör är det du som monterar ner den aktuella utrustningen.
Du är ansvarig för dokumentation av dina uppdrag och ägnar även tid åt omvärldsbevakning samt att bidra aktivt till utvecklingen av processer och metoder på området.
Här ingår du i en arbetsgrupp med blandad kompetens, bakgrund och med varierade ansvarsområden. Uppdragen utförs ibland tillsammans med kollegor men mycket av ditt arbete sker självständigt. Du behöver därför ha ett driv att självgående ta på dig och slutföra din arbetsuppgifter.
I rollen ingår det samverkan både internt och externa och du är ofta ansiktet utåt för myndigheten.
Din placering är på huvudkontoret i Solna. Resor förekommer frekvent, både inom och utanför Sverige.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Utbildning inom el, larm eller inom annat område som Säkerhetspolisen bedömer relevant
Grundläggande utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom larm och kamera
Grundläggande kunskaper inom it
Körkort, minst behörighet B
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Kunskaper i projektering av larmanläggningar samt kamera
Erfarenhet av passersystem
Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är engagerad, nyfiken och med intresse för teknik, gärna inom lås- och larmområdet.
Du har stor social kompetens och lätt för att samarbeta samt ett eget driv och hög förmåga att arbeta självständigt. Du är serviceinriktad och hittar kreativa lösningar på de utmaningar du ställs inför.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 80 27. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-01-31.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan komma ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.