Säkerhetsspecialist

Arbetsbeskrivning

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund

ARBETSUPPGIFTER
Till Avdelningen för säkerhet och service, Säkerhetsteamet, söker vi en säkerhetsspecialist.

Avdelningen för säkerhet och service består av Enheten för lokalförsörjning, Enheten för teknik, Enheten för upphandling och Säkerhetsteamet. Säkerhetsteamet arbetar övergripande och strategiskt med frågor inom person-, egendom- och informationssäkerhet. Målgruppen är Sveriges domstolar och Domstolsverket.

Vi söker nu ytterligare en säkerhetsspecialist inom området person- och egendomssäkerhet där arbetsuppgifterna till stora delar består av rådgivning, information och utbildning. Att arbeta som säkerhetsspecialist innebär att på ett strategiskt sätt arbeta med säkerhetsfrågor och att vara ett stöd för domstolarna i dessa frågor. En mycket viktig del av arbetsuppgifterna är dokumentation som t.ex. framtagande av rapporter, PM, riktlinjer, utbildningsmaterial m.m. I arbetet ingår även samverkan, såväl internt inom Sveriges Domstolar som externt och att du är delaktigt i Säkerhetsteamets utveckling och effektivisering av arbetsrutiner och arbetsformer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning mot säkerhet, beteendevetenskap eller annan tillämplig utbildning, alternativt flerårig erfarenhet inom området som bedöms likvärdig.
Du har erfarenhet av säkerhetsarbete, utredningsarbete och utbildningsfrågor. Vi ser gärna att du är van vid ett konsultativt förhållningssätt. Har du erfarenhet från offentlig verksamhet, särskilt inom rättsväsendet, är detta meriterande.
Du har ett högt säkerhetsmedvetande och är noggrann och strukturerad. Du förstår komplicerade språkliga underlag både talade och skrivna och producerar egna dokument av hög kvalité. Du har även goda kunskaper i Officepaketet.
Vidare tycker du om att tala inför grupp, hålla presentationer och genomföra workshops etc.
Som person har du en hög servicenivå, är initiativtagande, van vid att arbeta självständigt samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du är ansvarskännande, har en personlig mognad och god förmåga att prioritera. Vidare är du pedagogisk, då du ofta ställs inför att förklara arbetsrelaterad information.
Självklart står du bakom vår värdegrund – lyhördhet, återkoppling, arbetsglädje och helhetssyn.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningen är säkerhetsklassad, varför du måste vara svensk medborgare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr

Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Domstolsverket Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 17 januari 2014

Besöksadress

Kyrkogatan 34 Jönköping
None

Postadress

None
Jönköping, 55181

Liknande jobb


Informationssäkerhetsstrateg

Informationssäkerhetsstrateg

21 november 2024

Säkerhetsexpert med erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling

Säkerhetsexpert med erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling

21 november 2024

20 november 2024