OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och säkerställa att våra kontor är trygga, säkra och moderna? Våra kontor förändras hela tiden och du kommer vara en viktig spelare i ett lag som skapar och utvecklar dessa.
Om jobbet
Dina arbetsuppgifter som säkerhetspecialist vid arbetsplatsenheten på Skatteverket innebär att du kommer att vara sammanhållande för arbetet inom fysisk säkerhet på enheten. Du kommer i detta arbete planera, utveckla och följa upp det fysiska skyddet på våra kontor både i det dagliga men också i samband med lokal och ombyggnadsprojekt där du leder arbetet från kalkyl till slutbesiktning. Du har en tät kontakt med vår säkerhetsenhet, projektledare, husansvariga och leverantörer.
Du tillhör arbetsplatsenheten på den administrativa avdelningen, på vår enhet är vi ca 50 medarbetare. Arbetet bygger i stor utsträckning på samverkan med hela vår organisation och externa samarbetspartner. Hela Sverige är ditt arbetsområde, vilket innebär resor där övernattningar kan ingå. Då uppdraget är rikstäckande så är placeringsort flexibel.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- kan arbeta självständigt
- är ansvarstagande och resultatinriktad
- är social och lätt knyter interna och externa kontakter
- talar och skriver sakligt och på ett lättförståeligt sätt
Du ska även ha:
- relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot fysisk säkerhet alternativt minst tre års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete inom fysisk säkerhet
- skrivit tekniska kravspecifikationer med stöd av Stöldskyddsföreningens normer och SiS standarder för fysisk säkerhet
- vana av att läsa ritningar och tolka teknisk dokumentation
- goda kunskaper i inbrottslarm- och inpasseringssystem
Det är önskvärt att du har varit ansvarig för säkerhetstekniska leveranser i projekt, drivit eller ingått i större bygg- och lokalprojekt, har goda kunskaper i tekniska brandlarmsystem samt även har goda kunskaper om systematiskt brandskyddsarbete (SBA) Vidare är det önskvärt med kunskaper inom LOU och LUFS, tidigare arbetslivserfarenhet från myndighet, en stor organisation/företag samt inom säkerhetsrådgivning och stöd vid incidenter till chefer och medarbetare.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. I webbformuläret svarar du också på några kompletterande frågor som bland annat ersätter ett personligt brev.
Med anledning av Covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.