Säkerhetsspecialist, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som säkerhetspecialist vid säkerhetsenheten på huvudkontoret i Solna innebär att du deltar i planering, utveckling och uppföljning av myndighetens fysiska skydd. Du deltar vid byggnationer och lokalprojekt, där du kravställer och ansvarar för hela leveransen inom säkerhetstekniken, från kravställning till ekonomisk uppföljning. I arbetsuppgifterna ingår också att stötta verksamheten med rådgivning inom säkerhet. Vid behov driver du också egna projekt vid inom området. Arbetet bygger i stor utsträckning på samverkan med hela vår organisation och externa samarbetspartner. Hela Sverige är ditt arbetsområde, vilket innebär resor. Du kommer att ingå i vår funktion om sex säkerhetsspecialister och rådgivare som arbetar med fysiskt skydd och säkerhetsrådgivning.

På säkerhetsenheten är vi i dag 19 medarbetare men behöver bli fler. Enheten ansvarar för styrning, samordning, stöd och uppföljning av säkerhetsarbetet inom hela Skattverket. Inom säkerhetsenhetens ansvarsområde ryms bl.a. informationssäkerhet, fysiskt skydd, säkerhetsrådgivning, krisberedskap, säkerhetsskydd, incidenthantering och internutredningar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot fysiskt skydd eller som har tre års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete inom fysiskt skydd
• har skrivit tekniska kravspecifikationer inom fysiskt skydd
• är van att arbeta med normer och standarder
• är van att läsa ritningar och tolka teknisk dokumentation
• har haft ansvar för hela leveranser; från kravställning i upphandling till slutbesiktning, samt för ekonomisk uppföljning
• har drivit eller ingått i projekt
• kan att arbeta självständigt
• är ansvarstagande och resultatinriktad
• är social och lätt knyter interna och externa kontakter
• talar och skriver sakligt och på ett lättförståeligt sätt.

Det är meriterande om du har arbetat med upphandling enligt lagen om offentlig upphandling, LOU, som kravställare, beställare eller leverantör, och om du har arbetslivserfarenhet från en myndighet, en stor organisationer eller ett stort företag.  

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Tjänsten är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 mars 2015

Liknande jobb