OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde fastighet och investering består av kommunens projektenhet, fastighetsenhet samt drift- och förvaltningsenhet. Vi är tillsammans cirka 60 medarbetare som arbetar med att bygga, förvalta och underhålla våra kommunala fastigheter.
Fastighetsenheten består i sin tur av cirka 20 medarbetare med olika roller och kompetenser där vi bland annat arbetar med hyresfrågor, säkerhetsfrågor och det långsiktiga underhållet av våra lokaler. Till enheten tillhör även kommunens fordonssamordning och städuppföljning. Vi arbetar nära våra kollegor inom verksamhetsområdet men även tillsammans med övriga enheter inom sektor samhällsbyggnad med det gemensamma syftet att främja kommunens utveckling.
Vi erbjuder dig en omväxlande och flexibel arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling. Enheten prioriterar samarbete och strävar efter att ha en god gemenskap där alla blir sedda.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som säkerhetstekniker kommer du arbeta med det dagliga operativa arbetet och hantera larmsystem, lås, nycklar, passerkort med mera. Som säkerhetstekniker är det du som följer upp ärenden och avvikelser kopplat till brandskydd, passersystem, lås och inbrottslarm. Du kommer ha en nära kontakt med entreprenörer samt upprätthålla rutiner för hantering och beställningar av lås, nycklar och nyckelbrickor. I uppdraget ingår även att hantera vissa IT-system, så som Vanderbilt Omnis, Traka Webb, AddView och DeDU.
Du kommer vara del av en arbetsgrupp som idag består av en säkerhetsingenjör, en säkerhetshandläggare och en systemförvaltare.
KVALIFIKATIONER
För att trivas med denna roll ser vi att du har kompetens inom flera teknikområden. Du har en relevant teknisk erfarenhet från berörda arbetsområden (brandlarm och utrymning, teknisk utrustning/säkerhetssystem och lås). Du kan även ha annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Körkort B är ett krav.
Som person är du självgående, noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du driver ditt arbete på ett strukturerat, målinriktat och kvalitetsmässigt sätt. Det är viktigt att kunna skapa tillit och trygghet i mötet med andra genom att vara serviceinriktad. Självklart är du nyfiken, prestigelös och agerar med omtanke om människor, hus och miljö. Alla människors lika värde är en självklar utgångspunkt.
Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.