OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann säkerhetstekniker till vår kund i Sandviken där du stöttar hela industriparken med larm och data frågor. Trivs du med tekniska utmaningar och kundkontakt? Då är detta tjänsten för dig!
För att vara relevant bör du ha
•YH-utbildning eller högre inom larm, brand, passersystem eller inbrott
•Svenska och engelska i tal och skrift
•B-körkort
Det är meriterande om du har
•Projekterfarenhet inom investeringsprojekt
•Arbetat som säkerhetsanläggningar
•Erfarenhet av CCTV
•Tidigare erfarenhet av kundrelationer
Arbetsuppgifter
I rollen som säkerhetstekniker ansvarar du för att stötta hela industriparken med frågor kring larm och datanät, både för interna och externa kunder inom området. Dina arbetsuppgifter omfattar hantering och underhåll av system som fiber- och datanät, telenät kopplat till brandlarm, gaslarm, inbrottslarm, släcksystem, passersystem, ensamarbeteslarm och radiofrekvenser. Du arbetar även med AV-teknik och ansvarar för beredskap
Du erbjuder kundsupport där ärenden kommer in via ett ordersystem eller direkt från kunden via telefon eller mejl. Därefter återkopplar du till kunden, utreder problemet, planerar åtgärder och vid behov lämnar över till entreprenörer. Slutligen följer du upp arbetet med både entreprenören och kunden. Rollen kan även innefatta deltagande i projekt som innefattar utbyte eller underhåll av tekniska system
Vem är du?
Vi söker en person som är nyfiken och ständigt driven att lära sig nya saker. Du är ansvarstagande och säkerställer att dina arbetsuppgifter blir utförda med noggrann återkoppling till kunderna. Kommunikation är en självklarhet för dig, då samarbete i ett mindre team är avgörande. Du är orädd och vågar prova nya tillvägagångssätt utan att vara rädd för att göra misstag. Din stresstålighet gör att du kan hantera intensiva perioder och prioritera effektivt. Du är en lagspelare som bidrar till god samverkan och har en affärsmässig inställning med förståelse för kostnadsmedvetenhet och resursanvändning
Om vår kund
Kärnan i verksamheten bygger på avancerad materialteknologi. Genom nära och långvariga kundsamarbeten utvecklas högförädlade produkter i avancerat rostfritt stål samt lösningar för industriell värmning. Målet är att göra kundernas produkter och processer säkrare, mer hållbara och effektivare. Dessa material möjliggör energiomställning, energieffektivisering och förbättrad livskvalitet.
Erbjudandet omfattar produkter för många industrier och applikationer, inklusive sömlösa rostfria rör, elektrisk värmeteknik och motståndsmaterial, ultrafin tråd för medicinska applikationer, precisionsbandstål och belagt bandstål för vätgasapplikationer.
Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden under inledande period, uppdraget kan komma att förlängas för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund.
Rekryteringsprocess
CV granskning och telefonintervju
Intervju med Framtiden AB
Referenstagning
Intervju med kundföretaget
Villkor
Omfattning: Heltid
Ort: Sandviken
Arbetstider: Kontorstider, 07:30-16:10 (Beredskap ingår)
Vi behandlar ansökningar löpande och kommer därför att påbörja kandidaturvalet omgående. Tveka inte med din ansökan om du är intresserad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996