Sakkunnig GY/Vux till utbildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.


Utbildningsförvaltningen i Åtvidaberg är en del av kommunens förvaltningsorganisation och arbetar med frågor inom förskola, grundskola, grundsärskola, fritidshem, gymnasieskola och gymnasiesärskola samt vuxenutbildning och kulturskola. Vi utökar nu förvaltningen med en sakkunnig med inriktning mot gymnasium och vuxenutbildning. 

Som sakkunnig på utbildningsförvaltningen kommer du att skriva fram utredningar som underlag för beslut, för både verksamhetsledning och den politiska nämnden. Du analyserar statistiska underlag, formulerar slutsatser och strategier, svarar på remisser och motioner samt presenterar aktuella frågor inom gymnasie/vux området i nämnden. Du kommer även att projektleda satsningar och projekt som initierats av politiken eller verksamhetsledningen. Du tar fram och följer upp ekonomiska underlag för satsningar och projekt inom gymnasie och vuxverksamheten i samarbete med ekonom. Uppföljning av elever på fristående gymnasieskolor och i andra kommuner, statsbidrag mot gymnasiet/vux samt skolinspektionsärenden tillhör det löpande arbetet. Till arbetsuppgifterna hör även att arbeta i nära samarbete med rektorerna för att samordna och utveckla gymnasie- och vuxverksamheten. 

Du behöver ha god förmåga att kommunicera i tal och skrift. I din yrkesroll är du initiativtagande, strukturerad och självgående samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Du har helhetssyn och kan prioritera och omprioritera dina arbetsuppgifter. Du är också kvalitetsmedveten och har en god analytisk förmåga.

I den lilla kommunen är du och ditt arbete betydelsefullt, här gör du en skillnad.

 

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en högskoleutbildning, gärna lärarutbildning. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från utbildningsområdet eller offentlig förvaltning samt från arbete med utredningar och analyser.

 

Anställningen är en tillsvidareanställning med en tjänstgöringsgrad på 100%. 

 

KONTAKTPERSON

Hans Grimsell, Barn och utbildningschef

070-6188972

hans.grimsell@atvidaberg.se

Välkommen med din ansökan senast 5 april

 

Skicka in din ansökan genom att klicka på "Ansök" nedan

 

 


I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese  Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda  Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria  Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åtvidaberg kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 mars 2017

Besöksadress

Adelswärdsgatan 7 Åtvidaberg
None

Postadress

Box 206
Åtvidaberg, 59725

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023