Sakkunnig med äldrekompetens till staben på socialförvaltningen

Sakkunnig med äldrekompetens till staben på socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Nu söker vi ytterligare en sakkunnig med äldrekompetens till staben på socialförvaltningen. Vi erbjuder ett roligt och utmanande arbete med stora möjligheter till distansarbete och flexibel arbetstid!

Staben ansvarar för uppdrag gentemot våra två nämnder Socialnämnden samt Vård- och omsorgsnämnden. Vi har ett övergripande ansvar för förvaltningens avtal, upphandlingar och beställarprocesser. Staben behandlar remisser, utredningsuppdrag, uppdrag som givits till oss under året samt ärenden som ska behandlas i nämnd. Inom vårt ansvarsområde ligger också internt kvalitets- och utvecklingsarbete för förvaltningen, samt direkt stöd till de andra sju enheterna. Staben har en styrande, stödjande och koordinerande funktion. Som medarbetare är du underställd enhetschefen.

Som sakkunnig blir du en del av ett kompetent team på sex personer som med starkt engagemang är förvaltningens länk till de kontrakterade vård- och omsorgsutförarna. Avdelningen har en bred och djup kompetens inom kvalitet. I enhetens ansvar ligger bl a upphandlingar, följa upp avtal, föra en löpande uppföljnings- och samverkansdialog med utförarna och bidra till förvaltningens uppdrag i sin helhet.

Ditt nya jobb

Arbetet som sakkunnig är omväxlande och stimulerande. Tjänsten ställer höga krav på att du självständigt prioriterar och planerar ditt arbete. Du har ett ansvar som sakkunnig inom området äldreomsorg och förväntas aktivt bidra med nuläges- och omvärldsanalys inom aktuella avtalsområden.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår:                                                     


• Självständigt genomföra utredningar och skriva tjänsteutlåtanden till nämnd
• Bidra med sakkunskap vid upphandlingar
• Följa upp verksamheter utifrån lagkrav och avtal
• Löpande hantera klagomål och synpunkter
• Löpande ha dialog med våra utförarverksamheter

Arbetsuppgifterna varierar och kan komma att förändras över tid.

Din profil

Vi söker dig som har:


• För tjänsten relevant högskoleutbildning
• Dokumenterad erfarenhet inom socialtjänstens område
• Dokumenterad erfarenhet av kvalitets- och uppföljningsarbete
• Sakkunskap inom äldreomsorg, gärna i kombination med kunskap inom hälso- och sjukvårdslagen
• Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift

Det är en fördel om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation samt har erfarenhet av arbete i stöd- och stabsfunktion.

För att vara framgångsrik i uppdraget är det viktigt att du har ett genuint intresse för vad som skapar kvalitet för kunder och brukare.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Enligt överenskommelse, så snart som möjligt

Sista ansökningsdag

2021-02-09

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2021
  • Ansök senast: 9 februari 2021

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024