Sakkunnig till vård- och omsorgskontoret

Sakkunnig till vård- och omsorgskontoret

Arbetsbeskrivning

Drivs du av utveckling i samverkan med andra och vill bidra till ökad trygghet och kvalitet inom vård och omsorg? Då kan du vara vår nya kollega!
Vilka är vi?

Med våra cirka 4000 medarbetare utgör vård- och omsorgskontoret kommunens näst största kontor. Tillsammans skapar vi en meningsfull och trygg vardag till människor i livets olika skeden. Grunden i vårt arbete är ett personcentrerat förhållningssätt där arbetet styrs och utgår från brukarens behov.

Beställnings- och uppföljningsenheten på vård- och omsorgskontoret ansvarar bland annat för att beställa och följa upp all verksamhet inom vård- och omsorgsnämndens ansvarsområde. Enheten jobbar mot privata och egenregins utförare och ingår i länsövergripande uppdrag och sammanhang.

Arbetsgruppen består av fjorton engagerade medarbetare i olika specialistroller. Förutom verksamhetschef finns socialt ansvariga samordnare, medicinskt ansvariga, hjälpmedelskonsult, säkerhetssamordnare, lokalstrateg och sakkunniga vilka besitter en stor kompetens inom sina olika ansvarsområden.

Då vår fantastiska kollega går vidare mot nya utmaningar söker vi nu en sakkunnig som vill bli en del av vårt engagerade team.

Dina arbetsuppgifter

Som sakkunnig kravställare erbjuds du en varierande och spännande roll med många kontaktytor både internt inom kontoret och externt. 

Vård- och omsorgskontoret är en stor verksamhet som är i ständig utveckling, där ett målområde handlar om att öka valfriheten. Här har du en övergripande påverkan då du ansvarar för samordning och planering av det interna arbetet vid upphandlingar inom nämndens ansvarsområde.

Tillsammans med Upphandlings- och inköpsenheten bidrar du med sakkunskap bland annat genom att ta fram förfrågningsunderlag som förebygger välfärdsbrott inom vård- och omsorg samt hälso- och sjukvård.

Du skapar uppdragsbeskrivningar för utförare inom kommunal regi och följer även upp verksamheter inom nämndens ansvarsområde utifrån gällande lagstiftning och antagen riktlinje för att säkerställa en god avtalsefterlevnad. 

I arbetsuppgifterna ingår att forma beslutsunderlag till nämnd och ledning som du föredrar när det önskas. 

Vem är du?

Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant inriktning som exempelvis socionom, statsvetare, beteendevetenskap eller motsvarande utbildning innehållandes juridik.

Du har erfarenhet av strategiskt arbete inom vård- och omsorgsverksamhet och god kännedom om lagen om valfrihet (LOU) och lagen om offentlig upphandling (LOU) samt tillhörande lagområden för kommunal vård och omsorgsverksamhet. Vi ser positivt på om du dessutom har kompetens kopplat till förebyggande arbete kring välfärdsbrott. 

Som person är du trygg, stabil och trivs med att jobba i en dynamisk och föränderlig verksamhet där du kan byta perspektiv och arbetssätt när detta krävs. Du drivs av utveckling och fortsätter målmedvetet att arbeta vidare även vid utdragna processer och motgångar. 

Då rollen innebär ett nära samarbete med andra professioner såväl internt som externt ser vi att du är lyhörd och smidig i ditt bemötande gentemot andra där du kommunicerar och löser meningsskiljaktigheter på ett konstruktivt sätt. 

Du trivs med att arbeta självgående där du effektivt organiserar, planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter med fokus på att leverera hög kvalitet. 

Då Norrköpings kommun strävar efter att hålla dokumentation och information på ett lättläst och lättförståeligt sätt, ser vi att du kommunicerar väl på svenska i såväl tal som skrift.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten


Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum:  Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis utifrån verksamhetens behov 
Sista ansökningsdatum: 2 juli
Kontakt: För frågor om tjänsten och verksamheten kontakta verksamhetschef Elisabeth Heigl på elisabeth.heigl@norrkoping.se och för frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist therese.silvstam@norrkoping.se 

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2024
  • Ansök senast: 2 juli 2024

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Kvalitetssamordnare

Kvalitetssamordnare

25 november 2024

22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024