Salems servicebostäder söker 2 Stödassistenter LSS

Salems servicebostäder söker 2 Stödassistenter LSS

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Salems servicebostäder består för närvarande av tre separata enheter som ger stöd utifrån Lagen om stöd och service (LSS) 9§9. Personerna är i blandade åldrar och har varierande funktionsnedsättningar, där de tre enheterna har lite olika inriktningar.
Nu planerar vi för att utöka till en fjärde servicebostad.

De tre servicebostäderna har ett visst samarbete och är tre mycket stabila arbetsplatser som präglas av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Vid medarbetarundersökningar får vi goda resultat, i synnerhet vad det gäller psykosocial arbetsmiljö, trivsel, ledarskap och tydlighet.

Arbetsbeskrivning

På Salems serviceboende finns det stora möjligheter till både utveckling, flexibilitet och att påverka i sitt arbete utifrån de ramar som lagstiftningen tillåter.

Vi är en blandad grupp av kvinnor och män i varierande åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter. Alla som arbetar här tycker att det är roligt att gå till jobbet och trivs med sitt arbete. Vi arbetar målinriktat med ständig utveckling av både verksamheten och av oss som arbetar här.

Som stödassistent ska du arbeta med motivation, struktur och planering i samverkan med brukaren och dess nätverk. Du ska även motivera och inspirera till aktivitet samt delta i dem med brukaren.

Du ska tillsammans med brukaren upprätta en genomförandeplan och sedan arbeta utifrån denna för att brukaren i större utsträckning ska klara sin dagliga livsföring. Genomförandeplanen ska följas upp och utvärderas kontinuerligt.

 

Kvalifikationer

Krav på fullgjord utbildning inom:
Vård och omsorgsprogrammet eller omvårdnadsprogrammet
Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete, eller pedagogiskt arbete
eller utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig

Meriterande med erfarenhet inom yrket. 

Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift eftersom tjänsten innebär krav på dokumentation.
Datorkunskap, för att uppfylla kraven på dokumentationsskyldighet.
Att ha kännedom och förståelse för den lagstiftning som styr verksamheten.

Du ska ha intresse av att stödja och ge service till människor utifrån deras förmågor och behov.
Du bör ha en vilja att utvecklas i yrket, både teoretisk kunskap och förmåga att utveckla dig själv i uppdraget.
Intresse av att bidra till integration.

Oregelbunden schemalagd arbetstid.
Det är av stor vikt att du tar ansvar för din egen hälsa. Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en god fysisk och en trygg och stabil personlighet.

 

Anställningsvillkor

Tillsvidare

Heltid 

Tillträde enligt överenskommelse

Sista ansökningsdatum: 8 mars 2021


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2021
  • Ansök senast: 8 mars 2021

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


26 november 2024

Stödassistent

26 november 2024

Stödassistent till korttidsboende för barn och unga

Stödassistent till korttidsboende för barn och unga

26 november 2024

26 november 2024