Sales & Account Manager Coordinator till American Express

Sales & Account Manager Coordinator till American Express

Arbetsbeskrivning

Vill göra karriär på ett välkänt kreditkortsföretag och få värdefull inblick i hur det är att jobba inom ett världsomspännande företag? Siktar du på ett nästa steg i karriären att utvecklas inom försäljning, då ska du inte missa den här chansen! Vässa ditt CV ytterligare och skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Avdelningen Global Commercial Services på American Express söker en Sales & Account Manager Coordinator. Global Commercial Services är avdelningen som hanterar relationerna till företagskunder. Du kommer att tillhöra ett glatt och sammansvetsat team som strävar efter att ha roligt tillsammans på jobbet.

Vi citerar Head of account sales: "Det handlar mycket om kulturen, med lite humor och skratt löser teamet allting. Ingen dag är den andra lik på det bästa bolaget jag någonsin varit på."

Som Sales & Account Manager Coordinator har du en viktig roll att tillsammans med säljteamet stötta arbetet med befintliga och potentiella kundrelationer. Vi tror att du har en nyfiken säljådra med en långsiktig ambition att växa i rollen. Det läggs stor vikt vid att du utvecklas i din roll och får bredda dina kunskaper för att på lång sikt axla en roll som Account Manager. Bakom dig har du ett stabilt företag som är världsledande inom branschen. Tillsammans strävar de efter att fortsätta leverera service av högsta kvalitet för att se till att deras kundnöjdhet är i topp.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid om tolv månader med goda chanser till förlängning eller överrekrytering, förutsatt att samarbetet fungerar bra mellan samtliga parter.

Du erbjuds


* Möjligheten att vara en del av ett globalt företag
* Utvecklas tillsammans med ett starkt varumärke i en internationell miljö
* Utvecklingsmöjligheter att axla en roll som Account Manager på sikt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Sales & Account Manager Coordinator kommer du primärt att ansvara för att administrera kundprofiler, supportera interna team i kunduppsättningar och regelefterlevnad. Du kommer att hantera inkommande leads från befintliga och potentiella företagskunder samt följa upp med det administrativa i processen. Det kan exempelvis vara att:


* Kontakta kunder för att inhämta information, sätta upp nya kunder och sälja in företagets produkter och tjänster
* Hantera inkommande leads
* Nära samarbete med andra interna team
* Research och analys
* Uppföljning med kund
* Övrig administration


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom service eller inom försäljning, exempelvis som kundtjänstmedarbetare, säljkoordinator, administratör eller något vi bedömmer likvärdigt
- Har ett stort intresse för försäljning och att utvecklas inom detta
- Har stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt
- Behärskar svenska och engelska flytande
- Är orädd för att lyfta lur
- Är strukturerad och har en administrativ ådra

Det ses som meriterande om du:


* Har erfarenhet av att arbeta B2B
* Har erfarenhet av att arbeta inom en global organisation
* Kan ytterliggare ett nordiskt språk


Som person är du:


* Orädd
* Flexibel
* Kommunikativ
* Samarbetsförmåga


Vidare är du engagerad och nyfiken med en stark vilja att lära och utvecklas i rollen. Du tar tag där det behövs och kan hoppa in i olika projekt med kort varsel. Du drivs av att arbeta i ett sammansvetsat team som har roligt tillsammans på arbetet och där ingen dag är den andra lik.



Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, måndag till fredag 08:00-17:00
* Placering: Gärdet


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
American Express är ett globalt företag etablerat i över 130 länder som erbjuder sina kunder privata kontokort, företagskort, finansiella tjänster och resor. American Express har gjort skillnad i människors liv i över 160 år och stöttat dem i stora och små ögonblick, beviljat tillgång, verktyg och resurser för att ta sig an sina största utmaningar och skörda de största belöningarna. Läs mer om American Express och deras verksamhet här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024