OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som ansvarig för nyförsäljning är ditt primära huvudansvar att skapa och driva försäljning mot nya företagskunder med målsättningen att vinna affär och skapa förutsättningar för långsiktiga och lönsamma relationer med SPP. Dina dagar varvas med prospektering av nya kunder, kundbesök och nätverk – vilket du gör med hög professionalism och servicenivå. Du kommer utgöra en särskilt viktig pusselbit i ett kompetent team som arbetar nära för att vi ska lyckas tillsammans. För oss är starka och långsiktigt strategiska affärsrelationer med våra företagskunder centralt och i din roll som ansvarig för nyförsäljning fungerar du som en proaktiv affärspartner och utvecklar relationen samtidigt som du skapar affärsmöjligheter mellan kunden och SPP.
Du ansvarar för den långsiktiga strategiska affärsrelationen med de prospekts som du bearbetar i syfte att ta dessa från kall kontakt till nöjd kund. Vidare säkerställer du att försäljningsarbetet följer SPPs övergripande målsättningar, strategier och riktlinjer.
Du har en avgörande roll i kundteamen runt affärsmöjligheten där du ansvarar för att leda och driva teamen framåt. Ansvaret spänner över hela SPPs erbjudande avseende produkter och tjänster. Vår försäljningsorganisation är regional och placeringsort är i Stockholm.
Du ansvarar för att;
Utveckla nya kundrelationer via prospektering och nätverkande
Skapa affärsmöjligheter, planera och leda kund- och marknadsaktiviteter mot definierade potentiella kunder för att nå uppsatta försäljningsmål
Att genomföra strategiska möten med beslutsfattare och andra aktuella befattningshavare som representerar kundföretaget i syfte att stänga affärsmöjligheten
Att vägleda och coacha kollegorna i teamet mot de definierade uppsatta målen på respektive företag
Ett relationsansvar, vilket innebär att du tillsammans med resten av SPP säkerställer onboardingen av varje nyvunnen affär för att efter lämpligt tid överlämna kunden till en mera förvaltande organisation
Att bevaka upphandlingar på för oss intressanta företag, genom nätverk och kontakter på olika sätt i marknaden
Du har
Akademisk utbildning med inriktning mot juridik, ekonomi eller motsvarande
Djup erfarenhet inom försäljning med dokumenterat goda försäljningsresultat
Livdiplom eller motsvarande
InsureSec licens
Förståelse för SPPs tjänster, produkter och strategi
Förståelse för och kunna följa SPPs arbetsmetod, SPP Way
Förståelse för och möjlighet att driva nyförsäljningsstrategiska insatser
Förstå företagets balans- och resultaträkning och vårt områdes påverkan på dessa
Förmåga att driva förhandlingar
Mycket god kommunikativ förmåga skriftligt och muntligt på både svenska och engelska
En digital mognad och kan hantera olika digitala verktyg
Om dig
Hos oss värdesätts drivkraft, affärsmannaskap och en mycket god samarbetsförmåga för att kunna bygga och hantera bra relationer med höga befattningshavare på kundföretagen. Du har stor förståelse för företagets och individens ekonomi och genuint intresse av att hjälpa företagskunder i deras frågor. Det är av stor vikt att du har förmågan att kunna driva affär från start till mål där du är en vinnarskalle som älskar kund och affärer! Andra viktiga egenskaper som är avgörande för att lyckas är att du är lyhörd, engagerad, uthållig och framför allt modig. Du är van att arbeta i ett högt tempo utan att tappa fokus och kvalité och är en lagspelare som trivs i en feedback-kultur där vi lär av varandra.
Vi erbjuder
Arbete i ett värderingsstyrt, kunskapsintensivt bolag med hållbara investeringar högt på agendan
Goda möjligheter till personlig utveckling i en spännande bransch
Nyrenoverade kontorslokaler i Stockholm city med eget gym och Svanenmärkt personalrestaurang
Hybrid arbetsvardag med möjlighet att kombinera kontors- och distansarbete
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi går igenom urval och intervjuar kandidater löpande. Sista ansökningsdag: 31 jan 2022