Sales Administration Coordinator till L:A Bruket

Arbetsbeskrivning

L:A Bruket

Founded by Monica Kylén and Mats Johansson in 2009, L:A BRUKET is a natural & organic skincare brand made on the west coast of Sweden with a simple philosophy: innovation driven by nature, not chemicals.

Its unique concept positioning has already reached a worldwide recognition with boutique presence in Sweden, France, Germany, as well as international luxury destinations such as Liberty, Galeries Lafayette and Kadewe,among other premium department stores.

Originating from the coastal city of Varberg, with over 200 years of spa traditions, the brand now has additional offices in London and Paris and is backed by the French premium investment fund Experienced Capital Partners who is the majority shareholder since 2019.

L:A BRUKET stärker nu organisationen med en position som Sales administration coordinator för att utöka det administrativa stödet för säljteamet och för att tillgodose företagets ständigt ökade behov av högkvalitativ service.  

Det här är möjligheten att vara del av ett hyper-tillväxtföretag med över 40 personer, och att kliva på ett entreprenöriellt äventyr med ett mycket lovande varumärke med global potential.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Sales administration coordinator (försäljningsadministrativ samordnare) kommer du arbeta med våra affärspartners i Sverige och internationellt för att säkerställa bästa möjliga kvalité. Du kommer dessutom att stödja säljteamet, både i Sverige och internationellt. Din närmaste chef är sales admin chefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

Kundsupport via mail, telefon och genom våra andra B2B plattformar  Hantering av beställningar; du kommer att ansvara för beställningar från order till leverans  Kundsupport vid frågor angående fakturor och kreditnotor  Skapa, uppdatera och distribuera prislistor  Skapa enkla säljrapporter som stöd till säljteamet  Vara en aktiv del i förändrings- och förbättringsarbetet, arbetsprocesser samt affärssystem och B2B-system  Vara i kontakt med våra 3pl-lager  Stödja Logistikchefen med logistiska uppgifter så som tulldokument och transportdokument

Kvalifikationer

Dokumenterad arbetserfarenhet inom försäljningsadministration Kommunikativ i tal och skrift Mycket goda kunskaper och erfarenhet i att arbeta i Excel och Office 365 Erfarenhet från affärssystem Navision och/eller Business Central är meriterande. Bakgrund inom logistik är meriterande  Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

 

Din profil

Vi söker dig som trivs med andra människor och gärna knyter kontakter med andra personer. Du tycker om att lösa problem och har innovativt tänk i ditt arbete. Du tycker om att stödja dina kollegor, våra distributörer och kunder. Service ligger dig varmt om hjärtat. Beskriv gärna i ditt personliga brev vad service betyder för dig. Du är noggrann och strukturerad.

Ansökningsförfarande

I den här rekryteringen samarbetar vi med Koncept HR. Tjänsten avser anställning hos L:A Bruket i Träslövsläge strax utanför Varberg.  Start för tjänsten avtalas men gärna så snart som möjligt. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Maria Ljungqvist, maria@koncepthr.se eller 0761-388 155.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: L:A Bruket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

19 november 2024

Sales Specialist

Sales Specialist

18 november 2024