Sales Administration Professional

Sales Administration Professional

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som assisterande Commercial Sales Manager kommer du att stödja säljteamet i försäljningen av vår Gas Services-utrustning med fokus på Mellanöstern. Du kommer att spela en nyckelroll i att samordna de kommersiella försäljningsaktiviteterna och vara en del av ett team i små och stora projekt som kräver samarbete över regiongränserna. Tjänsten kommer att täcka olika marknadssegment inom en bred portfölj av produkter som vi som företag erbjuder energisektorn.

För den här tjänsten blir du anställd hos Poolia och arbetar som konsult hos vår kund. Uppdraget startar 18 november 2024, och pågår till 17 maj 2025, med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Stöd för att driva, samordna och förbereda alla relevanta kommersiella aktiviteter inom försäljnings- och anbudsprocessen i samarbete med teknisk försäljning, anbud, juridik, skatt, finansiering och exportkontroll.
- Stöd i att skapa och implementera den kommersiella erbjudandestrategin tillsammans med budgivningsteamet
- Stödja aktiviteter och processer för att leverera lösningar som bäst tillgodoser kundernas behov, vilket inkluderar stöd för att utveckla nya affärs- och finansiella modeller
- Stöd till att i god tid förbereda den kommersiella delen av anbuden och vara en del av teamet som förbereder för förhandling med kund och eventuell partner i enlighet med gällande riktlinjer och i samordning med relevanta avdelningar
- Delta i prissättningsprocessen för projekt genom att samverka med försäljnings- och förslagsteam
- Förbereda och verifiera försäljningskalkyler
- Stöd i överlämningsprocessen från försäljning till utförande, inklusive förberedelse av relevanta dokument och information.

Vem är du?
- Examen i företagsekonomi eller finans eller motsvarande yrkeslegitimation
- Flytande engelska, andra språk är meriterande.
- Erfarenhet från ett globalt företag som agerar i en internationell miljö är meriterande.
- Erfarenhet av kommersiella aspekter inom försäljning och/eller projektledning i en internationell affärsmiljö är meriterande.
- Kunskap om projektkalkyler, projektfinansiering, försäkringar, skatter och avgifter, exportkontroll samt internationell avtalsrätt.
- Motståndskraft, tålamod och flexibilitet
- Stark nätverksförmåga och kommunikationsfärdigheter, entreprenör, relationsbyggare, både internt och externt.
- Ivrig och nyfiken på att lära sig, söker aktivt återkopplingsimpulser från inom och utanför organisationen
- Kunskap om MS-office samt andra relevanta IT-verktyg

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2024
  • Ansök senast: 8 november 2024

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

19 november 2024