OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Panasonic söker en Sales Administrator
Sales Administrator till globalt varumärket. Företaget, som är i en expansiv fas, har sitt kontor baserat i Solna. Vi söker dig som är i början av din karriär, helst med 1–2 års erfarenhet av administration och som vill utvecklas och växa in i rollen.
Rollen har varierande arbetsuppgifter där du kommer att ingå i Säljadministrations-teamet. Du kommer att ha daglig kontakt med externa distributörer, lagerleverantörer, kunder samt interna kollegor i alla nordiska länder.
Som Sales Administrator har du möjlighet att vara involverad i varje steg på vägen från att skapa order till leverans och fakturering. Du kommer att skapa och utföra inköpsorder i SAP och skapa leveranser samt följa upp tidsplan, identifiera avvikelser och hjälpa till att säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse från början till slut.
Arbetsuppgifter
Kontrollera lagersaldo
Registrera kundorder
Övervaka utgående leveranser, daglig uppföljning med leverantörer av logistiktjänster
Genomföra inköpsorder för prov- och garantiärenden samt kontrollera och utföra lagerjusteringar
Serviceadministration - returer, förlorade varor, kundkrediter
Ha en nära kontakt med kunder via e-post och telefon
Som person har du förståelse för olika tillvägagångssätt inom administration och hur du tillämpar detta i ditt arbete. Du har ett kundorienterat tänkande och agerar efter tankesättet "kund-kommer-först".
Viktigt personliga egenskaper/ kvalifikationer
1–2 års relevant erfarenhet
Flytande kunskaper i svenska och engelska (talar och skriver), grundläggande förståelse för skandinaviska språk är en merit
Utmärkt kundfokus och kommunikationsförmåga
Att du har en stark administrativ ådra. Administrationsfärdigheter med stor uppmärksamhet på detaljer
Erfarenhet ifrån SAP meriterande men inget krav
Goda kunskaper i Office paketet
Att du är flexibel och kan prioritera uppgifter självständigt
Att du är en prestigelös och lösningsorienterad teamplayer
Engagerad
Proaktiv och ansvarstagande
Lättlärd
Lösningsorienterad
Innovativ, driven och flexibel
Har du de egenskaper vi efterfrågar så vill vi att du genast ansöker med ett CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök snarast möjligt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på olivera.cvetkovic@kraftsam.se
Varmt välkommen med din ansökan!