Sales Administrator

Sales Administrator

Arbetsbeskrivning

Inom Södra Cell erbjuder vi ett brett produktsortiment inom pappers- och dissolvingmassa, skapat utifrån våra kunders behov och med ett hållbart samhälle som riktmärke. Genom innovationer och effektivisering ser vi till att vår förnybara råvara används så klimatsmart som möjligt. Södra Cell International är försäljning- och marknadsverksamheten för vår pappersmassa på Södra Cell. Vi är marknadsledande på den globala marknaden för pappersmassa och vi söker dig som vill fortsätta att bevara vårt renommé och skapa förutsättningar för lönsamma affärer med kunden i fokus.

Som Sales Administrator på Södra Cell International erbjuds du en tjänst där administrativa arbetsuppgifter kombineras med kundkontakter i en internationell miljö.

Det här får du jobba med på Södra
Som Sales Administrator arbetar du med orderhantering, fakturering, uppföljning och andra uppgifter i leveransen av pappersmassa till våra kunder. I ditt dagliga arbete har du frekvent kontakt med kunder och levererar utmärkt service. Du kommer därtill ha omfattande kontakter med kollegor i Växjö och med vårt European Service Center i München.

Du arbetar i en internationell miljö då våra kunder finns representerade på flera kontinenter samt att dina närmsta kollegor på avdelningen är stationerade i Växjö och på vårt kontor i München. Du kommer ingå i ett mindre team där ni hjälper och stöttar varandra i dagliga frågor samt vid ledigheter och sjukdom. Arbetsplatsen präglas av god samverkan, kundfokusering och engagemang.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering antingen i Växjö eller i München.

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett par års erfarenhet av administration exempelvis inom försäljning eller ekonomi. Arbetet förutsätter att du besitter servicekänsla och fullföljer dina åtaganden genom ett strukturerat arbetssätt. Du har förmågan att fatta egna beslut och trivs med att hitta lösningar i dina dagliga utmaningar. Du behöver också vara lyhörd inför kunder och kollegors behov. Du ser det som en självklarhet att arbeta med ett högt kundfokus och att bidra till teamets framgång.

Förutom ovanstående
- Talar och skriver du obehindrat på engelska likväl som tyska
- Språkkunskaper i italienska eller andra europeiska språk är meriterande
- Grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift vid placering på kontoret i Växjö.

Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta rekryterare Stina Karlsson på stina.karlsson@sodra.com. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Jonas Björfjäll på +46706698679.

Fackliga frågor hänvisas till:
Teddy Hedlund, Unionen teddy.hedlund@sodra.com
Erik Karlsson, Saco erik.c.karlsson@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 22 oktober. Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-supporten

HR direkt

HR

HR-avdelningen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södra
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2023
  • Ansök senast: 22 oktober 2023

Besöksadress

Skogsudden
None

Postadress

Skogsudden
Växjö, 35189

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024