Sales Administrator

Sales Administrator

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Som Sales Administrator arbetar du med orderhantering, fakturering, uppföljning och andra uppgifter i leveransen av pappersmassa till våra kunder. I ditt dagliga arbete har du frekvent kontakt med kunder och levererar utmärkt service. Du kommer därtill ha omfattande kontakter med kollegor på Kundförsörjningsavdelningen i Växjö och med vårt European Service Center i München. Du arbetar i en internationell miljö då våra kunder finns representerade på flera kontinenter. Arbetsplatsen präglas av god samverkan, kundfokusering och engagemang.

Din erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett par års erfarenhet av administration inom försäljning och/eller ekonomi. Arbetet förutsätter att du besitter servicekänsla och fullföljer dina åtaganden genom ett strukturerat arbetssätt. Du har förmågan att fatta egna beslut och trivs med att hitta lösningar i dina dagliga utmaningar. Du behöver också vara lyhörd inför kunder och kollegors behov. Du ser det som en självklarhet att arbeta med ett högt kundfokus och att bidra till teamets framgång.

Förutom ovanstående

- Har du tidigare arbetat i affärssystem, gärna i Microsoft Dynamics
- Talar och skriver du obehindrat på engelska


Språkkunskaper i franska eller spanska är särskilt meriterande men vi ser också kunskaper i tyska som värdefullt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och rekryterar i enlighet med Södras medarbetarkompetenser (lära, utveckla, agera, samarbeta och säkerhet).

Din arbetsgivare Södra
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)

Placering
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning omfattande 12 månader på heltid med placering på Södras huvudkontor i Växjö.

Vill du veta mer?
Du är välkommen med frågor om rekryteringsprocessen till Kajsa Åberg på 0470-85513. Har du frågor om verksamheten kontaktar du Jonas Larsson, chef för Kundförsörjningsavdelningen på jonas.larsson@sodra.com.

Fackliga representanter är Fredrik Dacke, SACO, 0470-855 02 och Teddy Hedlund, Unionen, 0470-595 61.

Vi använder oss av tester i våra rekryteringsprocesser. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)

Ansök via länken nedan senast den 29 september.

Följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/sodragroup/), Instagram (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södra i Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024

14 november 2024