Sales Administrator till Haulotte Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar för arbete på hög höjd. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer Haulotteprogrammet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.

Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike och det svenska kontoret är beläget i fräscha lokaler i Mölndal där även verkstad och reservdelslager finns. Där arbetar idag 15 personer. Läs mer på https://www.haulotte.se/.

Nu söker vi en Sales Administrator till en operativ, bred och rolig tjänst i en snabbrörlig miljö där du blir vår nyckelperson kring att koordinera den administrativa säljprocessen på vår avdelning för Customer Operations.

Beskrivning av rollen
Som Sales Administrator hos oss kommer du att vara huvudkontakt mellan våra dotterbolag och fabriker och ser till att rätt maskin beställs och levereras i rätt tid. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt med våra säljare, leverantörer, transportörer och kunder. Som Sales Administrator kommer du att arbeta tätt tillsammans med och även stötta Customer Operations Manager som du också rapporterar till. I april 2023 flyttar vi vårt huvudkontor från Mölndal till helt nya och fina lokaler med bra kommunikationer i Landvetter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att hantera orderbokningar/-bekräftelser, lagerkontroll, leveranshantering/-bevakning, köpa in och boka transporter, kostnadskontroller, fakturering, hålla försäljningslistor och garantidatabas uppdaterade, m.m. Det kommer också att finnas inslag av marknadsföringsrelaterade arbetsuppgifter, vara delaktig i planering och deltagande på mässor, säljplanering, etc.

Kvalifikationer
Arbetet som Sales Administrator hos oss är en spännande möjlighet för dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gärna från en teknisk miljö. Vi tror att du har en gymnasieutbildning alternativt yrkeshögskola inom t ex administration, ekonomi eller försäljning. Du är van att arbeta med fokus på god service, koordinering och kommunikation. Vi ser också att du behöver ha grundläggande ekonomikunskaper, god datorvana och erfarenhet av att ha jobbat i något affärssystem. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal så väl som skrift. Om du tillsammans med ovanstående erfarenheter även har goda kunskaper i franska är det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Som person är du engagerad, driven och en god lagspelare. Vidare är du också prestigelös, självgående och trivs i en dynamisk internationell miljö. Ditt engagemang, positiva inställning och din vilja att lösa problem är dina starkaste egenskaper. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt med förmågan att följa upp ditt arbete och hålla deadlines. Eftersom vi arbetar med kunder från många olika länder är det viktigt att du kan hantera olika människotyper och kulturer professionellt och tillmötesgående. För att du skall trivas i din roll ser vi det som en förutsättning att du är nyfiken och vill utvecklas.

Vi erbjuder
Ett varierande och roligt jobb med frihet under ansvar samt goda utvecklingsmöjligheter. Haulotte Scandinavia är en glad och trevlig arbetsplats med ett erfaret team där vi hjälper och stöttar varandra.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Haulotte med Inopto. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0730-84 12 70 alternativt (mailto:kajsa.littorin@inopto.se)

Urval sker dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Därför ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inopto Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Turning Torso
Malmö

Postadress

Norra Vägen 4A
Höllviken, 23642

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024