Sales Administrator till internationella Bridestone

Sales Administrator till internationella Bridestone

Arbetsbeskrivning

Bridgestone Corporation med sitt globala huvudkontor i Tokyo är en av världens största tillverkare av däck och andra gummiprodukter. De sysselsätter mer än 140 000 personer, driver 6 forskningscenter, 163 produktionsanläggningar och distribuerar produkter i mer än 150 länder i världen. Till sitt Sverigekontor, som är baserat i Uppsala, söker Bridestone nu efter en Sales Administrator som till en början kommer arbeta uteslutande mot en av deras största kunder.

OM TJÄNSTEN
I arbetet som Sales Administrator kommer du i nära samarbete med ansvarig Key Account Manager sköta all administration gällande detta avtal. Det kan t.ex vara att skapa rapporter, kontrollera priser, uppdatera information osv. Rollen kommer innebära många kontaktytor, både internt och externt, då du förväntas bli expert och den kollegor/kunder vänder sig till vid frågor gällande avtalen.

Detta är en direktrekrytering där du kommer anställas hos Bridestone. Du kommer att utgå ifrån deras Sverigekontor som är baserat i Ultuna, Uppsala. På kontoret sitter det fyra andra kollegor permanent men även andra som är där till och från. Hela Sverigeteamet består av ett 30-tal kollegor utspridda över landet som samlas några gånger per år på konferenser för att hålla sammanhållningen uppe.

Du erbjuds

Bridgestone erbjuder en internationell arbetsmiljö med ypperliga utvecklingsmöjligheter och perspektiv. Dagliga utmaningar i en dynamisk och framåtblickande och mycket intressant bransch. För dem är det viktigt att du trivs hos dem! De erbjuder till exempel, flexibla arbetstider och 30 semesterdagar om året för att främja en god balans mellan arbete och privatliv för anställda. Friskvårdsbidrag och övriga förmåner är en självklarhet.

ARBETSUPPGIFTER
* Skapa och underhålla rabattavtal och utbetalningar i linje med kundavtal och prissättningskoncept
* Följa upp och lösa fakturafrågor
* Skapa och analysera rapporter
* Kontrollera leverans och tillgänglighet i lagret

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet inom administration
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, med fördel SAP
* Har god kunskap i Officepaketet, främst Excel
* Flytande i svenska och engelska

Det anses meriterande om du har grundläggande bokföringskunskaper.

Som person är du:


* Strukturerad & kvalitetsmedveten
* Tar ansvar för och driver på ditt arbete framåt
* Serviceinriktad
* Flexibel


Övrig information


* Start: 1 Juli
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Uppsala, Ultuna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bridestones önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2021
  • Ansök senast: 10 juni 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Regionchef

21 november 2024

20 november 2024

19 november 2024