Sales Administrator till Swatch Group

Arbetsbeskrivning

SNABBFAKTA

Omfattning: Heltid (38,5 arbetstimmar per vecka)
Arbetstider: Kontorstider
Ort: Kungsholmen, Stockholm (Västermalmsgallerian)
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Direktrekrytering, tillsvidareanställning med inledande provanställning

DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS

Swatch Group är en internationell koncern som är verksam inom design, tillverkning och försäljning av färdiga klockor, smycken, komponenter och tidtagning. Företaget levererar nästan alla komponenter som krävs av sina 18 klockmärken. I Norden är de återförsäljare av följande märken: Omega, Rado, Longines, Tissot, Certina, Swatch och FlikFlak. Totalt i Norden är de runt 100 anställda, varav i Sverige är ett härligt gäng på cirka 50 personer. I april öppnas en helt ny butik i Köpenhamn!

DIN ROLL

Du kommer tillsammans med en ytterligare kollega vara ansvarig för försäljningsadministrationen i Sverige. Detta innebär att man arbetar med kundservice inom B2B, dvs man är kontaktperson till Swatch Groups kunder (butiker) per mail och telefon i frågor gällande orderhantering, tillgång, leverans samt kollektioner för de olika märkena. Allt för att ge bästa möjliga service och support till kunderna.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Orderhantering

- Kundkontakt via mejl och telefon

- Stötta sina kollegor i det nordiska teamet vid behov

VEM ÄR DU?

För att trivas i den här rollen ser vi att du är genuint intresserad av att ge god service samt har viss tekniskt kompetens. Har du dessutom klockintresse kommer du verkligen att trivas! I rollen får du kontinuerligt lära dig om nya produkter för att förstå kundernas behov. Som person är du noggrann och serviceminded.

Du som söker uppfyller nedan krav:

- Har teknisk kompetens alternativt ett tekniskt intresse
- Har stort intresse för klockor och dess uppbyggnad

- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

- Tidigare erfarenhet av service

Det är meriterande om du som söker:

- Har arbetat i SAP

- Har arbetat med klockor tidigare

VAD ERBJUDER DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS?

Du kommer arbeta i ett härligt team på 10 personer som sitter på lokala kontor runt om i Norden. Utöver kollektivavtal erbjuder företaget allt från förmånligt friskvårdsbidrag och tjänstepension till kortare arbetstid under sommaren.

ÖVRIG INFORMATION

- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.

- Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inte Bara Post Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 23 september 2023

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024