OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Den som lyckas knipa rollen som Sales and marketing assistant på SignUp Software kommer få en bred och spännande roll att växa in och utvecklas i. Här får du möjligheten att arbeta på ett expansivt företag där man har kul på jobbet och hjälps åt för att nå högt uppsatta gemensamma mål. Sälj och marknad har ett tätt samarbete där de stöttar och lär av varandra. Här finns det dessutom goda chanser till utvecklingsmöjligheter! Huvudkontoret ligger idag i Sundbyberg med närhet till kommunikationer, dock finns det planer på att flytta till nya lokaler men som fortsatt kommer att ligga i Norrort med gångavstånd till spårbunden trafik.
Rollen
Hos SignUp kommer du till en början ha en roll där du fördelar din tid mellan marknad och säljorganisationen. Vi letar därför efter dig som i början är villig att arbeta med båda områdena och som sedan har ambitioner att utvecklas, antingen inom sälj eller marknad på längre sikt.
Inom marknad kommer du t.ex. arbeta tillsammans med SignUps globala Head of Marketing och bidra till att skapa affärer och bygga strategiska relationer bland annat via digital marknadsföring. Arbetet innefattar bl.a. att hantera leads i Microsoft Dynamics CRM, utveckla och genomföra kampanjer riktade till samarbetspartners såväl som slutkunder. Du kommer även att vara med och hjälpa till i förberedelser inför, samt eventuellt assistera vid mässor runt om i världen och vid lokala events i Norden.
I rollen kommer du även ingå i Sales Operationsteamet som är en stödfunktion till det globala säljteamet. Vanligt förekommande uppgifter kommer att vara att skapa och skicka ut nya kundspecifika avtal utifrån befintliga mallar, inhämta och uppdatera information i Microsoft Dynamics CRM samt hantera avtalsfrågor som kommer in från kunder och samarbetspartners. Kontakter sker dagligen med externa och interna stake-holders och här kommer du fylla en viktig funktion i teamet!
Din bakgrund
För att passa och lyckas i rollen tror vi att du har följande profil:
• Minst 2-4 års yrkeserfarenhet inom säljsupport/marknad
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• God insikt i hur en säljprocess fungerar
• Goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av Microsoft Dynamics CRM är meriterande
• Högskoleutbildning inom marknad eller ekonomi är meriterande
Vem är du?
Som person är du noggrann, flexibel och öppen för förändringar. Du är den som känner ansvar och har förmåga att göra rätt prioriteringar i ditt arbete. Du har en vilja att hela tiden förbättra processer och ser kvalitét som en självklarhet i allt du gör. Som person finner du det stimulerande att lära dig nytt samt att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Vidare är du en person som är nyfiken, självgående och har en "can do"-attityd samt lätt för att samarbeta och kommunicera med verksamheten.
Om SignUp Software AB
SignUp är ett snabbväxande IT-företag med lång erfarenhet inom elektronisk faktura- och avtalshantering. SignUp Software utvecklar och marknadsför ExFlow – en ledande lösning för fakturahantering för Microsofts affärssystem. ExFlow används av fler än 700 företag globalt. Varje år passerar fler än 40 miljoner fakturor genom ExFlow. SignUp Software grundades 1999 och har idag närmare 60 anställda, alla med gedigen erfarenhet och kunskap inom utveckling och försäljning av IT-lösningar.
Arbetstid/Varaktighet
Direktrekrytering/Tillsvidare
Heltid, flextid
Startdatum: Snarast men med hänsyn till uppsägningstid
Intresse för jobbet? Vänta inte på bättre tider utan sök redan idag!
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.