OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
Vad kommer denna roll att uppnå?
Du kommer att vara den viktiga länken för våra kunder, sammanlänka punkterna mellan leverans och försäljning för att säkerställa ett smidigt informationsflöde och hålla våra kunder nöjda. Detta innebär att säkerställa ett professionellt informationsflöde från supplyteamet i Nederländerna, hela vägen till våra kunder.
Som en spindel i vårt nät kommer du att ha nära samarbete med både kunder och interna operationer.
Vad kommer arbetsområdet och nyckelleveranserna att vara?
Huvudfokus är kundnöjdhet.
Du kommer att säkerställa att våra kunder vet så mycket som möjligt om deras leveranser, våra lagernivåer, lagerförflyttningar mellan lager och utveckla nya förbättrade sätt att stödja våra kunder. På engelska inom organisationen och på skandinaviska med vår kundbas.
Bygga relationer med både vårt team och våra kunder för att se till att vi alla är i linje med rätt produkter på marknaden genom prognoser och uppföljning med statistik tillsammans med din SCM Team Lead.
Hantera både korttidsprognoser, order och prisinformation till våra kunder. Du kommer att övervaka vår försörjningssituation tillsammans med din SCM Team Lead för att säkerställa överensstämmelse mellan prognos och order i SAP och vårt försörjningskedjehanteringssystem.
Du kommer även inom kundservice att stödja SENA Climate Solutions management genom att följa upp kundservice-relaterade frågor och ämnen.
Din profil
Vad behöver vi för denna roll?
Vi behöver att du har goda kunskaper i Excel, särskilt med Pivottabeller och Vlookup eftersom det är hjälpsamt i våra uppgifter.
Om du har erfarenhet av Order/Logistik/Tull och SAP är det också högt önskvärt.
Du ska vara flytande i både svenska och engelska.
För att lyckas i denna roll behöver du vara:
Strukturerad, effektiv, ha öga för detaljer.
Ha goda sociala och kommunikationsfärdigheter.
Du tycker om kundservice och att få kunden att känna sig så värdefull som de är.
Du behöver vara driven, säker på dina förmågor, självständig och mogen.