OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Idag är DHL världens ledande logistikföretag och DHL Express världens ledande leverantör av internationella expresstransporter. DHL Express har ca 100 000 medarbetare i över 220 länder och arbetar varje dag för att hjälpa dig nå över gränser, nå nya marknader och få din verksamhet att växa. Eller bara skicka försändelser till dina nära och kära. Många stannar länge här för att de trivs så oerhört bra och dessutom finns det stora möjligheter för att utvecklas inom bolaget, det finns många som gjort karriär inom DHL Express. Vi är rankade nr 1 som världens bästa arbetsplats enligt Great Place to Work och är även med på topplistan över Sveriges bästa arbetsplatser vilket vi är mycket stolta över - för oss är våra medarbetare det viktigaste vi har!
Ditt uppdrag
I din roll kommer du att leverera kvalificerat stöd till Sales Director på ett kvalificerat och proaktivt sätt och utgöra en viktig del i teamet. Du förväntas arbeta för att kontinuerligt främja bästa praxis och därmed bidra till företagets tillväxt och mål i linje med vår globala strategi. DHL Express är ett dynamiskt och snabbrörligt företag och det är viktigt att ha en flexibel och proaktiv inställning, samt prioriteringsförmåga. Denna roll är ny och ger därför en stor möjlighet att påverka innehåll och nya arbetssätt. Tjänsten är placerad i antingen Västberga, Stockholm eller Landvetter, Göteborg, det får man välja själv vad som passar bäst.
Exempel på uppgifter som ingår i rollen:
· Planera, koordinera och hantera mötesagendor, protokoll och presentationer för möten, konferenser och ledarforum
· Kalender-och mailhantering
· Hantera resor, tidrapportering och utlägg
· Ansvara för olika projekt och aktiviteter
· Koordinera utbildningar för säljteamet
· Utveckla processer och rutiner för att förbättra säljorganisationens arbetsflöde
· Samarbeta med Executive Assistant och Operations Assistant för att på bästa sätt stötta en växande organisation
· Kontakter med regionala (europeiska) säljledningen, uppföljning av rapportering, uppgifter, projekt och liknande
tillsvidaretjänst och är på heltid.
Om dig
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från en liknande roll. Vi tror att du kommer från ett globalt bolag och är en fena på att göra presentationer, specifikt i PowerPoint och även van vid hela Officepaketet med en generell förståelse för system. Du har erfarenhet av projektledning, är van vid utvecklingsarbete och eftersom vi har många internationella kontakter så talar och skriver du både svenska och engelska flytande. Körkort B är ett krav.
Du har en suverän kommunikationsförmåga och är smidig i din dialog och får därför enkelt kontakt med kollegor på alla nivåer och olika situationer, i Sverige såväl som inom vårt globala nätverk. Du är en lite mer senior profil genom att du arbetar självständigt och är bekväm med att ta plats på rätt sätt. Du gillar en öppen stämning med högt i tak, du är prestigelös, flexibel, lättillgänglig och trivs med att ha många kontakter. Vidare vet du hur man ska prioritera och strukturera upp saker och du är anpassningsbar men har samtidigt mycket integritet och kan hantera känslig information.
Mer om tjänsten
I den här rekryteringen samarbetar DHL Express med The Pace / Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och är på heltid.
Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke asa.funke@wise.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!