Sales B2B till Samsung

Sales B2B till Samsung

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter en Sales B2B till en spännande tjänst hos vår kund Samsung! Detta är ett konsultuppdrag som börjar så snart som möjligt och är tillsvidare.

Om Företaget:
Samsung är ett av världens ledande IT-företag inom konsumentelektronik, en digital ledare med verksamhet i många branscher och länder. Allt de gör drivs av en passion för excellens - och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringar konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Under de senaste 70 åren har Samsung siktat på framtiden och förutsett marknadsbehov och krav på att styra företaget mot långsiktig framgång.

Varför gå med i vårt team?

Samsungs Air condition-avdelning befinner sig på en kraftig tillväxtresa och du får, i ett tidigt skede, vara med och bygga upp avdelningen och kategorin på den nordiska marknaden.
Samsung Air Conditioning Nordic som är en del av Samsung Electronics har sitt Nordiska huvudkontor i Kista i Stockholm. Idag arbetar ca 9 personer med klimatprodukter och har hela Norden som sitt ansvarsområde.

Samsung Electronics har kontinuerligt omdefinierat inomhusklimatet för morgondagens samhälle sedan vår första luftkonditioneringsenhet introducerades 1974. Vi jobbar med alla typer av fastigheter oavsett om det handlar om kommersiella fastigheter eller privata bostäder. På Samsung tar vi steget längre genom att utvidga gränserna för teknik, innovation och design. Samsung Electronics gav sig in på den europeiska marknaden för kommersiell luftkonditionering 2005. Tack vare den snabba tillväxten och långsiktiga satsningen på marknaden i Europa grundades Samsung Electronics Air Conditioner Europe B.V. (SEACE) 2017 i Amsterdam, Nederländerna. Det blev vårt europeiska huvudkontor med verksamhet i över 30 europeiska länder. SEACE erbjuder kontinuerligt utbildningar om klimatlösningar för smarta byggnader, teknisk support och support efter försäljning till sina industripartners med utgångspunkt i Samsungs goda anseende inom kvalitet och innovation, inklusive lösningar för digitala anslutningar. SEACE brinner för att uppfylla behoven i Europa på både den kommersiella marknaden och bostadsmarknaden genom innovativa lösningar för kyla, värme och varmvatten i bostäder och smarta byggnader.

Vad kommer denna roll att uppnå?

I rollen som Sales B2B blir din främsta uppgift att besöka kylföretag, avtalskunder och konsulter. Du kommer också samarbeta med övriga avdelningar inom Samsung i projektet One Samsung, där man hittar synergier mellan de olika produktområdena inom Samsung.

Arbetsuppgifter:

Du utgår från din hemort men vissa dagar arbetar du på huvudkontoret i Stockholm tillsammans med dina kollegor. I tjänsten förkommer en del resor ca. 1-2 nätter per vecka. Du kan i stor utsträckning själv planera dina arbetsveckor. Arbete på helger kan också förekomma.

Du arbetar självständigt, men i nära dialog med kollegor och dina chefer på Samsung. Du arbetar också nära våra kunder på planerade produkt- och försäljningskurser. I arbetet ingår också andra typer av marknadsaktiviteter som evenemang och mässor. Du arbetar mot uppsatta mål och rapporterar enligt en uppsatt rapporteringsrutin.

Din profil:

• Du är resultatinriktad och drivs av försäljning och har erfarenhet av försäljning mot installatörsledet inom värme, kyla eller ventilation.
• Du är bra på att bygga och bibehålla kundrelationer och är affärsmässig.
• Du är van att arbeta mot uppsatta mål och har ett starkt eget driv.
• Du har erfarenhet av att hålla produkt- och försäljningskurser.
• Du är inspirerande och har ett coachande förhållningssätt.
• Det är viktigt att du är lyhörd, har hög social kompetens och har lätt att kommunicera med andra människor.
• Du är flexibel och lösningsorienterad och har ett strukturerat arbetssätt.
• Du har goda kunskaper i MS Office.
• Du har körkort klass B.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.

Samsung är ett dynamiskt företag i en snabb rörelseindustri, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta med oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.

Låter det intressant?

Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 20 december 2021

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024