Sales Backoffice Manager

Sales Backoffice Manager

Arbetsbeskrivning

På Carlsberg Sveriges Nationella Säljcenter som ligger i Falkenberg söker vi nu en ny Sales Backoffice manager. Har du erfarenhet eller utbildning av ekonomi tillsammans med agil processutveckling och ett brinnande intresse för ett coachande ledarskap så är det här något mycket spännande för dig!


Om jobbet
Som Sales Backoffice manager övertar du ett härligt team som du coachar, motiverar och driver framåt med energi och glädje. Du ser även till att teamet lägger fokus på det som är viktigt för våra kunder samt säkerställer en professionell service via telefon och mail. Backoffice är en funktion med många interna, tvärfunktionella samarbeten. För kunden är vi den första supporten gällande frågor omkring fakturor och internt supporterar vi med avtalsadministration, prisjusteringar och masterdata. Vi skall agera för att leverera den bästa supporten till alla våra kunder och säljare i hela Sverige. Som ansvarig för Backoffice representerar du Carlsberg Sverige i globala forum inom Carlsberg koncernen samt i diskussion och utveckling med externa partners. Ditt team supportar dagligen både säljare och kunder att få viktig information och förbättrad service.

Ditt team består idag av 11 medarbetare som du är personal- och resultatansvarig för. Du är en del i ledningsgruppen på vårt Nationella Säljcenter tillsammans med tre andra avdelningschefer. Tillsammans med ledningsgruppen så är du en nyckelspelare i att hantera såväl dagliga operativa frågor som större strategiska frågor för hela det Nationella Säljcentret. Tjänsten är en heltidstjänst med stationeringsort: Falkenberg. Du rapporterar direkt till Chef för vårt Nationella Säljcenter.

Vad önskar vi av dig?
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta operativt med ekonomi såsom kundreskontra, avtalshantering och bokföring. Du har dessutom erfarenhet av agil processutveckling samt några års erfarenhet av ledarskap för motsvarande storlek av grupp. Du har en rak och tydlig kommunikationsstil och är lyhörd och ärlig mot dina kollegor och medarbetare. Du leder och inspirerar andra genom att själv vara den bästa förebilden och brinner för att utveckla och skapa den bästa möjliga servicen. Att kunna god engelska i tal och skrift är ett krav.

Som person är du engagerad och driven till att ständigt förbättra. Du har ett lösningsorienterat angreppssätt med en empatisk och ödmjuk ledarstil. För att trivas i rollen som Sales Backoffice manager tror vi att du har ett stort intresse för ekonomi och drivs av att leverera resultat tillsammans med ditt team.
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag, den 30 april 2022. Om du har frågor gällande rollen är du varmast välkommen att kontakta Magnus Albertsson, Chef för Nationella Säljcenter/rekryterande chef.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Petersson
0768 - 95 46 67
Karl-Olof Johansson
070-3418251, 0346-721397
Björn Jönsson
0739447267
Bengt Halvarsson
+46 708644663
Bert Karlsson
0703-111264
Lars Olofsson
+46 0706-073578

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carlsberg Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Årstadvägen
None

Postadress

Bryggerivägen 10
Stockholm, 16186

Liknande jobb


Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

28 november 2024

Gruppchef Tentamensavdelningen

Gruppchef Tentamensavdelningen

28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024