OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Sales & Business Developer får du en betydelsefull roll i utvecklingen av bolagets Sverigeledande position. Du kommer i denna spännande roll att jobba nära din operativa Försäljningschef och övriga kollegor. Du kommer att utgå ifrån kontoret i Uppsala.
I linje med företagets strategiska mål kommer din uppgift bestå av att prospektera, analysera, boka möten och skapa relationer med nya kunder samt erbjuda rådgivningstjänster. Tjänsterna innefattar: revision, redovisning, skatt- och affärsrådgivning. Ditt fokus kommer vara att bearbeta och skapa nya, långsiktiga relationer, likaså utveckla befintliga samarbeten i syfte att skapa maximal affärsnytta för våra kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en kommunikativ och lösningsorienterad affärsman/affärskvinna. Du är driven, har en stark initiativförmåga, är förtroendeingivande och har en naturlig affärsmässighet. Du är van vid att skapa resultat genom ett helhetsperspektiv och strukturerad bearbetning av marknaden. Du är trygg i dig själv, ödmjuk inför olika typer av kundbehov och känner dig bekväm i en rådgivande roll som säljare.
För att lyckas i rollen är du social, ambitiös, trygg och driven i att producera och presentera kundanpassade lösningar, gärna i en komplex miljö för olika typer av beslutsfattare. Du är van vid att prospektera på ett strukturerat sätt, kreativt arbeta fram och driva nya och befintliga affärsdialoger, avtal och samarbeten på en högre nivå, både internt och externt. Sammanfattningsvis söker vi dig som har:
Förståelse för företagsekonomiska frågeställningar och finansiella flöden
2-3 års erfarenhet av liknande processer och tjänsteförsäljning inom närliggande branscher
Ett brinnande intresse för affärer, att skapa affärsnytta, samarbeten och goda, långsiktiga affärsrelationer
Akademisk/eftergymnasial bakgrund inom exempelvis finans, ekonomi eller försäljning (kan kompenseras med erfarenhet)
Vi söker dig som är självgående, erfaren, ansvarstagande, som är orädd att ta initiativ och som vill vara med och bygga upp Sveriges vassaste säljorganisation.
Rollen kräver även att du är behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, har goda kunskaper i Officepaketet och innehar B-körkort.
VI ERBJUDER DIG:
Chansen att representera ett av världens mest kända varumärken med gott renommé och fin histora
En betydelsefull roll som säljare hos en av Sveriges attraktivaste arbetsgivare (enligt undersökningar via Sifo och Universum)
En stimulerande och utvecklande yrkesvardag i en spännande säljorganisation i framkant
Kompetenta och engagerade kollegor i en positiv arbetsmiljö, fylld av kunskap och utvecklingsmöjligheterStora möjligheter att utvecklas både som person och i din yrkesroll. Bolaget erbjuder dessutom ett stort utbud av utbildningar
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johnny Björklund. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johnny på tel: 0760-001807 eller via mail: johnny.bjorklund@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt
Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. Vi har cirka 50 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. Vi har 100 kontor i landet och 3 600 medarbetare. PwC Sverige ingår i det globala PwC-nätverket som finns i 157 länder och har cirka 208 000 medarbetare. Som medlem i PwC-nätverket har vi tillgång till resurser, metoder, kunskap och expertis inom hela det internationella nätverket. Det är kombinationen av global expertis och lokal närhet som gör oss framgångsrika. mer info: www.pwc.se
Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, redovisning, skatt, ”account manager”, AM, ”key account manager”, KAM, b2b, sales, ”sales only”