Sales & Business Developer - System Verification

Arbetsbeskrivning

Arbetar du idag inom IT som exempelvis Tech Lead, Produktägare, Projektledare, testare, utvecklare eller Scrum Master, och vill testa på en rådgivande & affärsutvecklande säljarroll?



System Verification är en global specialist inom Software Quality Assurance som haft en stadig tillväxt, främst i södra Sverige, sedan starten 2002.

De har uppmärksammat stor potential på Stockholmsmarknaden, och som en del i sin fortsatta expansionsplan söker de nu en Software Quality Assurance-kunnig ny kollega som vill axla en rådgivande & affärsutvecklande säljarroll som både inspireras av och vill ta för sig av smörgåsbordet av affärsmöjligheter som Stockholmsregionen erbjuder.



Om System Verification

System Verification är experterna som tack vare sitt kvalitativa arbete vuxit organiskt sedan start. Grundaren är fortfarande majoritetsägare, och kollegorna kan beskrivas som noggranna, specialister inom sina områden, och verksamheten genomsyras av ”stort hjärta”, och många kollegor väljer att stanna kvar länge i företaget tack vare den familjära känslan.



De erbjuder dig

- En tacksam och bra onboarding in i säljrollen där rätt förutsättningar skapas för att du ska lära dig & lyckas med försäljningen

- En tacksam säljsituation med stora möjligheter att lyckas, där du kan utbyta best practices med framgångsrika kollegor, dra nytta av framgångsexempel i form av kundcase inom fokusbranscher i Stockholmsregionen, och du får chansen att både uppskattas och synas mycket i bolaget tack vare ditt goda arbete

- En bred produktportfölj inom komplex försäljning, där ditt arbete genomsyras av den sunda inställningen att du är där för att hjälpa kunden, och du kan växa relationen och affären under lång tid framåt



De erbjuder även

- En arbetsplats där kollegorna trivs med varandra och gärna hittar på aktiviteter utanför jobbet

- Gemensamma mål och resor tillsammans

- Passionerade kollegor som hjälper varandra

- Friskvårdsbidrag

- Bra pensionsförmåner

- Förmånsbil



Om rollen

Fokuset i försäljningen är att vara konsultativ och rådgivande, och en framgångsfaktor hos säljarna som lyckas bäst är att de förstår komplexiteten i projekten, snarare än att de är riktigt duktiga säljare. Har du därför grunden i förståelsen för vad ni gör, kommer du väl på plats med föredömligt mentorskap kunna utveckla dina säljegenskaper.

Idealkunden är multinationella bolag med förmågan och mognaden att köpa och dra nytta av hela din produktportfölj.

Säljcykeln varierar från 6 månader till 12 månader och uppåt. Internt kommer du samarbeta med bland annat regionchefer, tech team, presales team, säljteamet och andra interna specialister & konsulter.



Arbetsuppgifter

- Etablera relationer med nya kunder främst i Stockholmsregionen med omnejd

- Prospektering

- Kundmöten

- Växa dina befintliga kunder



För att lyckas extra bra i rollen tror vi att du...

- vill vara en rådgivare som verkligen förstår kunden och problemet, för att effektivt kunna hjälpa dem

- har arbetat inom IT-sektorn som exempelvis projektledare, testare, utvecklare, produktägare du har god förståelse för hur organisationer fungerar

- antingen redan idag har bra koll på QA, eller att du har kommit i kontakt med QA tidigare utan att ha fördjupat dig inom ämnet

- drivs av att bygga långsiktiga relationer där kunden känner sig som en vinnare



Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!



Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salesonomics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 27 juli 2023

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024