Sales & Business Developer till PwC

Arbetsbeskrivning

PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. Vi har cirka 60 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. Vi finns på 100 orter och har 3 600 medarbetare.

PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. Vi har cirka 60 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. Vi finns på 100 orter och har 3 600 medarbetare.

Är du bra på att bygga och bibehålla relationer och är en lösningsorienterad person? Vill du utvecklas och dela med dig av ditt kunnande till kollegor och kunder? Trivs du med att lära nytt för att ge företag, organisationer och myndigheter det stöd de behöver? Då kanske det är dig vi letar efter. PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision, redovisning och rådgivning. PwC är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.

Säljorganisationen är en central funktion inom PwC som bistår och utför kundbesök och nykundsbearbetning. Den består idag av ett 25-tal personer på olika orter i landet. För att möta marknadens efterfrågan på PwC:s tjänster, rekryteras nu ytterligare en Sales & Business Developer till regionen. Placeringsort är kontoret i Norrköping.  

I rollen Sales & Business Developer kommer du att driva försäljningsarbetet i ditt geografiska område. Det innebär prospektering och bearbetning mot små och medelstora bolag, främst nya kunder. Du utför besök och hjälper kunden att definiera lösningar utifrån företagets tjänster. Du rapporterar till Säljledaren som ansvarar för Regionen.

Vi söker dig som har minst tre års säljerfarenhet av komplex försäljning inom tjänstesektorn med en stor lokal kännedom och ett stort kontaktnät i regionen. Erfarenhet utav B2B försäljning är ett krav. Meriterande med branscherfarenhet från finans, bemanning, försäkring eller bank. Framför allt är du van vid att uppsöka och bearbeta potentiella kundföretag och att driva affärsprocesser framåt.

Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och ha eget driv för att nå uppsatta mål. Att känna sig bekväm i att hantera kontakter med personer i företagsledande befattning är en förutsättning i ditt arbete. Vi tror vidare att du kan etablera förtroendefulla kontakter, är utåtriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du är resultat- och målorienterad samt trivs med tydliga säljmål och måluppföljning.

Du söker tjänsten med CV och personligt brev via www.jerrie.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta Helena Bruman tel. 0735-405262. Sista ansökningsdag är den 28 augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024