OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.
Är du en stresstålig, serviceminded person som både har bilintresse och god geografisk kunskap? Vill du vara en del av ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum? Där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan? Älskar du att ge bra service och ser möjligheter istället för problem? Forutom bilar, kunder och geografi älskar du att hantera kundservice via telefon. Då ska du läsa vidare, kanske är just vi den perfekta matchningen. Till vårt Sales Center i Mölndal söker vi nämligen en ny kollega som Sales Center Agent.
Din roll som Sales Center Agent
Med en glad stämma samtal efter samtal hjälper och säkrar du en effektiv, högklassig kundservice genom att vara mottagaren av kunders telefonbokningar. Du är första länken i bokningskedjan där du via telefon, chatt och mail marknadsför och säljer in våra produkter samt vägleder och tar hand om våra kunder på bästa möjliga sätt när de kontaktar oss. Här gäller det att hjälpa så många av våra kunder som möjligt utan att tappa fokus på varken individ, kvalitet eller service. Snabba fingrar med vana av tangentbord och en trevlig telefonröst med en väl rotad servicekänsla är ett måste för denna roll då du kommer att vara en viktig och självklar kontakt för våra kunder, nätverk och samarbetspartners.
Hertz Sales Center består idag av ett glatt och samarbetsvänligt team på 15 personer där du får vara med och påverka. Vi arbetar från ljusa och nybyggda lokaler på MIMO-kontoret i Mölndal med goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter. Tillsammans hanterar vi omkring 10-15 000 samtal och 2000 mail per månad.
Erbjudandet
Vi erbjuder en tillsvidare anställning som påbörjas med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna föreligger kontorstider under vardagar samt var sjätte söndag mellan 11-18. Förutom en riktigt spännande roll att utvecklas i, en möjlighet att vara del av en arbetsplats som genomgår en spännande förändringsresa. Erbjuder vi
• Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundupplevelse
• Bolag med socialt ansvarstagande högt på agendan
• Personlig utveckling
• Ännu bättre priser på bilhyra med förmånlig medansvarigrabatt
• Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt
• Arbetsplats präglad av servicekultur
• Kollektivavtal med Unionen/Transport
• Friskvårdsbridrag och fördelaktig förmånsportal
• Tjänstepension
• Möjlighet till fördelaktiga försäkringar
• Fantastiska kollegor och mycket mer
För oss är det viktigt att våra medansvariga har rätt förutsättningar för att påverka, må bra och utvecklas.
Är du vår nästa stjärna?
Vi värdesätter primärt de personliga egenskaperna för att lyckas i rollen som Sales Service Agent. För att trivas hos oss tror vi att du är en person som gillar högt tempo, älskar att tillbringa större delen av din dag över telefon, har ett hjärta för service med kunden i fokus, flexibel och en vilja att lära dig nya saker. Det intensiva arbetet på vårt Sales Center är verkligen ett "teamwork", det är därför speciellt viktigt att alla medansvariga uppmuntrar och bidrar till att främja samarbete, lyfta varandra och skapa en trivsam arbetsmiljö.
Tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller försäljning ser vi som krav. Erfarenhet från liknande positioner med fokus på kunduppplevelse via telefoni och digitalt ser vi som mycket meriterande.
Utbildning sker internt men god grundläggande serviceförståelse och datakunskap är en förutsättning. Har man ett bilintresse och goda geografiska kunskaper blir arbetet lättare och antagligen ännu roligare.
Vi söker dig som är van att fatta snabba, kloka beslut och drivs av att uppnå tydligt satta mål både individuellt och som team. Du agerar oavsett situation alltid lugnt och professionellt. Du är hjälpsam och anser dig själv vara en god problemlösare med stor mängd tålamod och uppskattar ett intensivt tempo. Du är positiv och resultatinriktad och drivs av att hjälpa oavsett om det är per telefon eller via mail/chatt. Du är lösningsorienterad och där andra kanske ser problem ser du möjligheter. Du ska lägst ha gymnasiekompetens och behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift. Ytterligare språk, och då primärt skandinaviska språkkunskaper, är meriterande.
Alla behövs för att säkra alla delar i vår verksamhet och därför är samarbete, respekt för varandra, trygghet och glädje grunden i allt vi gör. För att trivas med oss är det viktigt att du delar vår grundfilosofi och fokus på samarbete, service och människan i centrum.
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningarna och intervjuer sker löpande där tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi ser fram emot din ansökning!
Bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50