OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att ställa om till hållbar energiproduktion i samhället. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi superkrafter som gör skillnad – idag och för framtiden.
Om tjänsten hos oss
Som Sales Channel Manager kommer du att bli en del av avdelningen Sales som består av tre team som tillsammans ansvarar för våra kunder inom B2C, SME och B2B, kundresor och värdeerbjudanden inom elhandelsaffären. Teamet inom B2C och SME som du kommer bli en del av består av engagerade kollegor och tillsammans kommer ni forma framtidens sälj av den hetaste produkten på marknaden just nu.
För dig som brinner för försäljning och vill vara med att utveckla E.ON:s elavtal med affären i fokus, erbjuds en spännande och utvecklande roll i en expansiv bransch. Energibranschen är i ständig förändring och i denna roll ges du möjlighet att påverka hur vi säljer elavtal och supporterar våra kunder samtidigt som du är en del av den pågående energiomställningen.
Som Sales Channel Manager ansvarar du för att driva och utveckla arbetet med en eller flera av våra olika säljkanaler, så som E.ON kundsupport och prisjämförelsesajter. Du har stora möjligheter att påverka affären och ansvarar för att driva aktiviteter utifrån försäljningsmål. Därtill följer du upp dessa och arbetar aktivt med att identifiera nya möjligheter med ditt proaktiva förbättringstänk. Rollen kan även innebära att coacha agenter och utföra dataanalyser inom respektive säljkanal.
Som Sales Channel Manager hos oss erbjuds du en utvecklande roll för dig som är redo för ditt nästa steg inom försäljning. Har du rätt inställning och drivkraft har du alla möjligheter att utvecklas hos oss på E.ON.
Tjänsten är placerad i Malmö.
Vad vi söker hos dig
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet inom försäljning med kundkontakt. Det är ett stort plus att ha erfarenhet av att arbeta med data och relevanta verktyg för att sammanställa och generera insikter kring sälj.
Som person tror vi att du är nyfiken och trivs i en daglig försäljningspuls där det kan ske snabba förändringar. Med affären och kunden i fokus ser du till att kontinuerligt identifiera nya möjligheter utifrån de säljkanaler du arbetar med. Därtill har du ett analytiskt tankesätt då du arbetar med uppföljning av KPI:er. Vi tror också att du inte är rädd för att testa dig fram och ser till att saker och ting blir gjorda. Slutligen tror vi att du, precis som vi, är en lagspelare som också trivs i en roll med många kontaktytor.
Din närmsta chef, Katarina Otteby, har ett coachande ledarskap och anser att tillsammans är vi bättre. För henne är det viktigt med en öppenhet, att dela såväl framgångar som motgångar och att ständigt sträva efter utveckling.
Varmt välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 27 december.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Katarina Otteby, +46 730 525627
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Kontaktpersoner på detta företaget
Se kontaktpersoner i annonsen