OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu letar vi på IKEA Älmhult efter dig som vill arbeta som medarbetare med driftansvar och har ambitionen att utvecklas som ledare hos oss på IKEA samtidigt som du älskar att jobba på golvet och vara bland våra kunder! Är du redo för att ta första steget som framtida chef och ledare hos oss? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av detaljhandel och vill utvecklas hos oss på IKEA. Eller kanske du redan arbetar som medarbetare hos oss och är redo att ta mer ansvar och bli en av våra framtida ledare.
Vi söker dig som:
Har en stark känsla för kundservice och alltid levererar ett utmärkt kundbemötande.
Vill jobba med människor och gillar att sträva mot uppsatta mål.
Trivs i ett högt arbetstempo och att motivera andra.
Har förmågan att skapa goda relationer med dina kollegor.
Vågar ta snabba beslut och kommunicerar tydligt med såväl kunder som kollegor.
Behärskar svenska och engelska såväl i tal som skrift.
Ditt ansvar
Customer Experience ansvarar över att förse den bästa möjliga kundupplevelsen i varuhuset. Inom denna funktion, som vi på IKEA kallar för CX, ingår flera olika avdelningar som vi roterar mellan.
Som Driftledare på CX kommer du, tillsammans med andra Driftledare, ansvara för den dagliga driften på våra olika avdelningar inom funktionen. Den här rollen innebär den roliga kombinationen att själv arbeta en stor del i driften tillsammans med kollegorna, samt det administrativa arbete driftledarrollen och bemanningen innebär. Tillsammans ansvarar ni för varuhusets kassalinje, kassaredovisning, kundservice, välkomnande av kunder och omhändertagandet av våra yngsta besökare i leklandet Småland.
Ditt uppdrag som Driftledare på CX innebär att planera, utvärdera och leda den dagliga driften. Du säkerställer att våra medarbetare är på rätt plats vid rätt tidpunkt för att kunna möta våra kunder på bästa möjliga sätt. Du kommer vara den viktiga länken mellan CX och resterande funktioner i varuhuset och tillsammans arbetar ni för att skapa den bästa möjliga köpupplevelsen där våra kunder både kommer och går med ett leende på läpparna.
Vi söker dig som har ett sinne för detaljer och aktivt tar initiativ att lösa teamets uppgifter och nå era mål. Du motiveras av att bidra till verksamheten och vill utveckla dina kollegor, dig själv och ditt ledarskap.
Tillsammans som ett team
På Customer Experience är vi är ett härligt team som har det väldigt roligt tillsammans. Vi har en god gemenskap och vi är duktiga på att lyfta varandra och hjälpas åt. Vi lyssnar på varandra, välkomnar varandras idéer och vågar prova nytt. På varuhuset i stort arbetar vi över gränserna och kraftsamlar när det behövs. Det innebär att vi är prestigelösa, flexibla och nyfikna. För oss är det viktigt att finnas till för våra kunder just där dem behöver oss.
Frågor och support? Låt oss knyta kontakt!
Vi söker två medarbetare, en på 38,25h/vecka och en på 31h/vecka. Det gör att både du som vill jobba hel- och deltid får möjlighet att ta större ansvar och växa mot en ledarroll.
Tjänsterna är i grunden tillsvidareanställningar på deltid (31h/vecka) men med ett utökat ansvar på 1 år som gör att du under denna tid för den ena rollen går upp till heltid på 38,25h/vecka som IKEA-medarbetare med driftansvar. Det ingår även kväll- och helgarbete i tjänsten. Startdatum är snarast eller enligt överenskommelse.
Låter detta som något som passar dig så ansök senast den 22 december 2023. Intervjuer sker fortlöpande, så vänta inte med att söka. Ansökan sker genom vårt rekryteringssystem. Bifoga ditt CV och personliga brev.
Har du några frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Olivia Cederfelt, olivia.cederfelt@ingka.ikea.com
Har du frågor kring rekrytering- eller ansökningsprocessen kontakta istället rekryteringsspecialist Tobias Malm, tobias.malm@ingka.ikea.com
Varmt välkommen med din ansökan!