Sales consultant till  Randstad Technologies i Helsingborg

Sales consultant till Randstad Technologies i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Om du älskar försäljning, härligt samarbete, högt tempo samt har ett starkt IT/teknikintresse och motiveras av att ständigt få lära nytt? Då är rollen som Sales Sonsultant hos oss på Randstad Technologies i Helsingborg/Malmö helt rätt tjänst för dig. 

Som säljare på Randstad Technologies är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom helt rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med rådgivande försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal samt skapa och bibehålla relationer med våra befintliga kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att bygga vidare befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt. 

Ansvarsområden
I rollen som säljare kommer du att ansvara för att:
Bearbeta IT marknaden genom att bygga nätverk, boka- samt genomföra möten med kunder och prospects
Genom en nära dialog bygga vidare och driva tillväxt för befintliga kunder
Självständigt hitta och skapa konsultaffärer av specialister och ledare inom IT
Identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem
Ha ett nära samarbete med konsultcheferna i teamet och tillsammans driva leveransen mot kund


Kvalifikationer
Ett starkt intresse för IT/teknik och människor
Tidigare erfarenhet av att framgångsrikt jobba med försäljning inom bemannings-, konsult- eller rekryteringsbranschen 
Det är starkt meriterande om det dessutom är inom IT eller om du har erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning 
Ett genuint och starkt intresse för försäljning samt förmåga att skapa affärer och bygga olika typer av relationer och förstår de framgångsfaktorer som gör dem långvariga
Vana av att arbeta i olika affärs- och CRM-system samt Linkedin
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter människor med olika bakgrund. 

Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning, såsom akademisk utbildning eller YH-utbildning, inom försäljning/ekonomi och/eller IT.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är målinriktad, driven samt teamorienterad. Du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. Vi ser att du ledigt kan röra dig på olika nivåer i verksamheter och är skicklig på att anpassa budskap utifrån mottagare. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Vi tror också att du har en positiv grundsyn och nära till skratt, samt brinner för att lyckas i ditt arbete. 



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! 
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Maria Johansson, HR Talent partner via: maria.johansson@randstad.se

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Mustafa Lazem via: mustafa.lazem@randstad.se eller varför inte connecta med oss på Linkedin?

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
I teamet på Randstad Technologiesi Väst är vi ett litet men sammansvetsat team på 6 personer, så hos oss har du alla möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till teamet! Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar. Med en tillåtande och öppen kultur ser vi det som en självklarhet att samarbeta och jobba i grupp. Hos Randstad Technologies får du möjlighet att arbeta med några av de attraktivaste företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med!

För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss:

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 8 augusti 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

27 november 2024