OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Sales Controller till ett marknadsledande internationellt företag inom värme- och kyllösningar
Om rollen
I rollen som Sales Controller kommer du ha många olika och varierande arbetsuppgifter. Din typiska arbetsdag kommer att präglas av att hantera mycket administration i kundens affär, du kommer att vara i kontakt med externa distributörer, lagerleverantörer, kunder och interna kollegor över hela Norden.
Som Sales Controller får du möjlighet att engagera dig många olika steg, du kommer bland annat hantera Masterdata, prishantering, kreditvärdighetskontroller, bonushantering för återförsäljare, säkerställa att orders är korrekta. En stor del i ditt arbete blir att med hjälp av dom interna affärssystem (SAP), följa upp och identifiera avvikelser och därmed säkerställa att kunderna får en fantastisk upplevelse från början till slut.
Arbetsuppgifter
Hantering av Masterdata
Registrera nya kunder och uppdatera kundregister
Övervaka att orders är korrekt lagda och rätt prissatta
Genomföra kreditvärdighetskontroller på nya kunder
Skapa en nära och vänlig dialog med kunder via telefon och post
Som person har du en stor förståelse för att det kan finnas olika sätt att hantera administration och att du införlivar detta i ditt arbete. Viktigast av allt är att du har ett kundorienterat tänkesätt och agerar med "kunden kommer först".
Erfarenhet och kvalifikationer
2-3 års erfarenhet av administration
Erfarenhet av SAP
Goda kunskaper om Microsoft Office-paketet (framför allt Excell)
Flytande i svenska och engelska i både skrift och tal. Om du kan ett annat nordiskt språk är det bara en fördel
Mycket kundorienterad och har stark kommunikationsförmåga
Stark administrativ kompetens och uppmärksamhet på detaljer
Du är innovativt driven och flexibel
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Vid frågor kontakta olivera.cvetkovic@kraftsam.se
Varmt välkommen med din ansökan!