OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat i en controllerfunktion nära en säljorganisation och trivs i en hybrid roll mellan just ekonomi och sälj? Kanske har du även möjlighet att påbörja ett nytt arbete inom kort? Ja, då tycker vi inte att du ska missa denna spännande tjänst!
Dina arbetsuppgifter
Som Sales Controller hos vår kund, har du en verksamhetsnära och central roll. Du är länken mellan ekonomi och säljorganisation och har som uppgift att följa upp och säkerställa affären inom de olika skandinaviska länderna. Rollen innefattar veckovisa uppföljningar av bland annat priser, avtalsförslag och kundanalyser samt månatlig rapportering på detaljnivå och BI. Vidare har du en viktig del i att ta fram och förbereda material inför budget- och prognosarbete.
Detta är en kommunikativ roll med många kontaktytor, inte minst med olika ländernas säljorganisationer. Arbetet sker i Sales Force, SAP och i Excel. Du rapporterar till Ekonomichef.
Din profil
För att söka tjänsten har du en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat som controller under flera år. Du är van vid att arbeta nära sälj och har erfarenhet av rapportering till internationella bolag. Då koncernspråk är engelska behöver du i denna roll kunna kommunicera obehindrat på både engelska och svenska. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i Sales Force och i SAP samt att du är van vid att arbeta med stora data i Excel.
Som person är du öppen och har ett stort engagemang. Du känner dig trygg i dina kunskaper och har förmågan att snabbt sätta dig in i ny rapporteringsstruktur. Du tar självständigt ansvar för dina uppgifter, ser behov, vågar säga vad du tycker och kan fatta beslut samt är van vid att arbeta mot deadlines. Din sociala och kommunikativa sida gör att du pedagogiskt kan förmedla dina kunskaper ut i organisationen och på så sätt skapa goda relationer både internt och externt. För att trivas i rollen bör du även vara prestigelös, noggrann och tycka om att arbeta med detaljerad uppföljning och rapportering.
Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är på 100%. Uppdraget kommer inledningsvis att starta som ett konsultuppdrag via SJR men för rätt person finns det mycket goda möjligheter till att därefter bli direkt anställd hos vår kund.
Vår kund är ett företag som ligger i framkant och som ständigt utvecklas. Du sitter på deras huvudkontor i Majorna och ingår i ekonomiteamet om 6 personer. I denna roll har du flexibla arbetstider och kan vid intresse arbeta ca 2-3 dagar/vecka hemifrån.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-01.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88