Sales Coordinator

Sales Coordinator

Arbetsbeskrivning

Tjänst:
Sales Coordinator

RECCO AB producerar och säljer ett elektroniskt söksystem som främst används vid lavinräddning och sökning efter personer som saknas i naturen. Vi samarbetar med fler än 900 skidorter och räddningsorganisationer över hela världen. Många av världens ledande varumärken (konfektion och utrustning) inom skid-, snowboard och outdoorbranschen använder vår teknologi.

För att förstärka vår säljorganisation söker vi nu en ny medarbetare till vårt huvudkontor på Lidingö för tillträde snarast.

Arbetsuppgifter:
I din roll som försäljningskoordinator bidrar du till säljorganisationen med diverse administrativa uppgifter. Du kommer att ha en central roll i vårt kundteam och arbeta med kunder över hela världen.

Du kommer att självständigt ansvara för orderhanteringsprocessen, vilket innebär regelbunden kontakt med våra kunder och deras produktionsenheter.
Du hantera offerter, beställningar, fakturering samt leveranser och att administrera våra lager i Stockholm och Hong Kong.

I rollen ingår att ta fram rapporter och statistik och du kommer arbeta mycket i Visma och andra system. Även vår online-butik kommer att ingå som del i ditt administrativa ansvarsområde.

Vi förutsätter att du är flexibel och kan hjälpa dina kollegor inom företaget vid behov med liknande uppgifter.

Dina ansvarsområden:
Kommunikation med kunder globalt via email och telefon
Ansvar för löpande kontakter med våra kunders produktionsenheter
Offert-/orderhantering, fakturering och logistik kring varumärken, sportbutik och RECCO:s online butik.
Uppdatering av kundregister, prislistor och lagerstatus
Framtagning av rapporter och försäljningsstatistik för dina ansvarsområden


Profil:
Vi söker en serviceinriktad person med administrativ förmåga och som uppskattar kundrelationer. Vi söker en glad, positiv och social person. Du är även strukturerad, noggrann och ansvarstagande samt har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du är detaljorienterad och måste snabbt kunna ta till dig rutiner och processer. Du stimuleras av internationella kontakter.
Ett intresse för friluftsliv gör att arbetet blir extra spännande.

Kvalifikationer:
· Du har minst 5 års erfarenhet av uppgifter från en liknande roll i en internationell miljö
· Du är en van datoranvändare och behärskar Visma 2000 och Microsoft Office-paketet
· Du kommunicerar obehindrat på god engelska och svenska i både tal och skrift, gärna även på ett av språken italienska, spanska, tyska och franska
· Du har erfarenhet av online-försäljning

Egenskaper:
Du är:
· Positiv
· Ansvarstagande
· Initiativtagande
· Samarbetsvillig
· Noggrann
· Flexibel
· Stresstålig vid vissa perioder med extra hög arbetsbelastning

Omfattning: Heltid, 100%
Anställningsform: Tills vidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning
Start: Snarast
Placering: Lidingö

Lön
Fast lön

Ansökan
Skriftlig ansökan med CV och personligt brev skickas endast per mail senast 27:e september 2020
till oss på: jobs@recco.com

Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningstiden varför tjänsten eventuellt kan hinna tillsättas före ansökningstidens slut.

Observera att ansökningar som inte uppfyller kvalifikationerna ej kommer att kunna behandlas.

www.recco.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Melin
087315950
Johan Sauer
087315950

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recco AB Lidingö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Besöksadress

Agavägen 11 Hus 111
Lidingö

Postadress

Radiovägen 3 A
Lidingö, 18155

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024