Sales Coordinator - Arctic Group AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och resultatorienterad Sales Coordinator för att ta hand om och utveckla Arctic Groups viktigaste kundrelationer. Har du erfarenhet av administration, kundtjänst eller försäljning och brinner för att leverera enastående kundupplevelser?

Om Arctic Group:

Arctic Group är ett framstående företag inom IT-industrin som levererar lösningar i teknologins absoluta framkant. De är dedikerade till att förse deras kunder med innovativa teknologier, resurser och licenslösningar som hjälper dem att optimera sin verksamhet och möta deras specifika utmaningar.

På Arctic Group erbjuds du:

- Möjligheten att vara med på en tillväxt- och förändringsresa i ett bolag som har siktet inställt på expansion

- Mycket goda möjligheter till personlig utveckling.

- Worklife-balance

- Konkurrenskraftig ersättning, generöst friskvårdsbidrag, extra ersättning vid föräldraledighet, en attraktiv och trygg tjänstepension.   

- Utbildning, konferenser och mässor samt nära samarbete med våra leverantörer.

- Kontor i Luleå, Sundsvall, Gävle och Stockholm

Rollen som Sales Coordinator:

Rollen som Sales Coordinator hos oss på Arctic är varierande där du kommer in i ett spännande skede och där du kommer vara en nyckelperson på vår fortsatta tillväxtresa.

Du kommer att arbeta nära vårt försäljningsteam och ansvara för att koordinera och stödja dina kollegor i sina försäljningsprocesser. Du kommer också bistå med att generera rapporter och analyser för att hjälpa till att identifiera nya trender på marknaden och nya affärsmöjligheter.
Som Sales Coordinator spelar du en viktig roll för att säkerställa att försäljningsteamet når sina mål och att kunderna får en positiv upplevelse.

Du kommer också vara länken mellan marknad och sälj där du kommer i samarbete med marknadsföringsteamet vara med och utveckla och implementera säljfrämjande material och kampanjer.

Som en viktig del av vårt försäljningsteam kommer du att få möjlighet att utmana dig själv, arbeta med spännande kunder och banbrytande teknik, samt vara en del av att skapa ett nytt säljteam i världsklass.

Arbetsuppgifter:

- Underhålla och uppdatera våra försäljningsdatabaser och CRM-system för att säkerställa korrekta och aktuella kunduppgifter och säljaktiviteter.

- Hantera offertförfrågningar, säljprospekt och kundförfrågningar samt assistera försäljningsteamet med att förbereda anbud, presentationer, offerter och kontraktsdokument.

- Som kontaktperson för våra kunder kommer du att besvara deras förfrågningar och frågor samt hantera inkommande samtal och e-post.

- Genom att ge utmärkt service och följa upp med kunder efter försäljningsaktiviteter kommer du att hjälpa till att bygga och underhålla starka kundrelationer.



Vem är du?

Du är en entusiastisk och målinriktad person med en stark affärssyn och passion för att skapa struktur.

Du trivs i en roll med högt tempo där du får vara spindeln i nätet och där ingen dag är den andra lik. Du vill bidra med din noggrannhet och struktur samtidigt som du får ta stort ansvar för att få saker och ting gjort.

Du motiveras av att vara med på vår tillväxtresa där vi varje dag strävar för att bli bättre och du vill tillhöra en organisation där du själv kan påverka din egna framtid.

- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll, försäljning eller kundtjänst är fördelaktigt.

- Utmärkta kommunikations- och presentationsegenskaper.

- Starka analytiska och problemlösningsförmågor.

- God organisatorisk förmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.

- Kunskap om CRM-system och försäljningsverktyg.

- Goda kunskaper i Microsoft Office-program, särskilt Word, Excel och PowerPoint.

- Behärskar engelska obehindrat i tal och skrift

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salesonomics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2024

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024