Sales Coordinator med internationell erfarenhet till StrongPoint

Sales Coordinator med internationell erfarenhet till StrongPoint

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren Sales Coordinator som trivs i breda koordinerande roller, som spindeln i nätet, och alltid sätter kund och partner i centrum? Har du arbetat i säljteam på internationell nivå, är lika bekväm med engelska som svenska och vill bli en viktig del av ett framgångsrikt och växande bolag, där du dagligen får möjlighet att utvecklas och göra skillnad? 
Då ser vi fram emot att höra av dig! 

StrongPoint är inne i en stark tillväxtfas och expanderar internationellt. Just nu behöver det internationella teamet stärkas upp med en erfaren Sales Coordinator. 

Ansvarsområden
I rollen som Sales Coordinator blir du en viktig del av StrongPoints internationella expansion och ansvarar för att administrera och koordinera säljrelaterade uppgifter samt kvalificera och hantera inkommande leads och förfrågningar. I rollen ingår även att supportera StrongPoints KAM-organisation som driver försäljningen på den internationella marknaden. 

Som Sales Coordinator ingår du i E-Commerce divisionen, är en del av det internationella teamet och rapporterar till SVP International Expansion. Du har ett nära samarbete sälj- och marknadsavdelningen och är placerad i Stockholm, Täby.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Samverka med sälj- och marknadsorganisationen och bidra till den internationella tillväxten av StrongPoints E-Commerce lösningar
Bygga upp en bra bas av säljmaterial som offertmallar, avtalsmallar mm, samt säkerställa att dessa är uppdaterade och tillgängliga i CRM-systemet (Salesforce)
Ansvara för att CRM-system och övrig kundinformation är uppdaterad 
Supportera kunder och partners via mail och telefon
Kontakta och kvalificera kunder, både inkommande och ev. nya
Hålla kontakten med våra leverantörer och partners, begära in offerter, stämma av priser och göra vissa inköp och orderbekräftelser mot kund
Supportera sälj-och marknadsavdelningen med researchuppdrag 


Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen som Sales Coordinator har du en relevant eftergymnasial utbildning inom t ex ekonomi/marknadsföring/försäljning eller inköp och minst tre års erfarenhet från relevanta roller som säljkoordinator, innesäljare, inköpare med säljansvar eller liknande, i verksamheter som arbetar på internationell nivå. Du är van att arbeta i CRM-system (gärna Salesforce) och har god systemvana. Du har erfarenhet av att stötta och samarbeta med både partners och den egna sälj- och marknadsavdelningen och har löpande hanterat säljinformation, leads och säljmaterial. Du har även regelbundet haft kontakt med kunder, supporterat och säkerställt hög kundnöjdhet. Du är van att självständigt koordinera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter och god service är en självklarhet för dig. Har du även erfarenhet av inköp är det en stor fördel. 

Vi vill att du har gedigen erfarenhet av att arbeta med engelska som arbetsspråk och förutsätter att du behärskar både engelska och svenska på mycket hög nivå, i både tal och skrift. Behärskar du tyska och/eller franska är det ett stort plus. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet från roller inom dagligvaruhandeln/retail/e-handel och/eller verksamheter som arbetar med CRM-system/affärssystem. Det är en stor fördel om du är van att arbeta i Salesforce eller annat CRM-system.

För att lyckas i den här rollen är du en samarbetsorienterad, initiativrik och strukturerad person, trygg i dig själv, pedagogisk och van att ta ansvar och arbeta resultatorienterat. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du har förmågan att kommunicera och skapa goda relationer både internt och externt. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: Skicka din ansökan senast den 20 september 2020.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt.

För information: Vänligen kontakta Lotta Carlsson, rekryteringsspecialist på Randstad, på telefon 073-075 23 25. 

Om företaget
StrongPoint tillhandahåller innovativa systemlösningar för dagens flexibla dagligvaruhandel - både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom E-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. Vårt team står redo att leverera professionell service och konsulttjänster både i Sverige och internationellt med mer än 500 anställda i Norge, Sverige, Baltikum, Frankrike, Tyskland, Spanien och Ryssland. StrongPoint har sitt huvudkontor i Rælingen i Norge och är noterat på Oslobörsen (ticker: STRONG).

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024