OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Som Sales Coordinator får du ett helhetsansvar för hela kedjan från att kundansvarig utesäljare etablerat kontakt med kund. Detta innefattar att hitta rätt produkt utefter kunds önskemål till att kontakta leverantörer och hantera den administration som följer. Du blir på så vis ett viktigt stöd för kundansvarig utesäljare i arbetet med att säkerställa leverans samt bästa möjliga upplevelse för kund.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Sköta orderhantering och säljsupport via telefon & e-mail, inkl. inkommande och utgående samtal till såväl kunder som andra externa parter
Skapa samt följa upp offerter
Agera rådgivande samt ge produktförslag vid förfrågningar
Följa upp order & leveranser mot producenter och speditörer
Hantera fakturering & returhantering
VI SÖKER DIG SOM:
Har tidigare erfarenhet av B2B försäljning eller en koordinerande roll som inkluderat både service och administration.
Har goda kunskaper i Office-paketet, specifikt i Excel.
Kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska, både i tal och skrift.
För att lyckas i rollen som Sales Coordinator är det av största vikt att du är en person som har ett stort intresse för att bygga relationer med kunder och därigenom leverera service och upplevelser av bästa kvalitet. Då rollen innefattar mycket kontakt och samarbete med många olika människor behöver du även vara prestigelös samt ha en god förmåga för struktur och ordning. Det är till din fördel om du har ett intresse för teknik/bygg/infrastruktur för att lättare kunna förstå produktutbudet.
OM KUNDFÖRETAGET:
Vår kund är ett bolag som genom teknisk support samt en bred produktkatalog omvandlar vision till verklighet med fokus på konstruktionslösningar. Koncernen, som innefattar flertalet varumärken, anställer tusentals medarbetare världen över och är således en ledande aktör på marknaden.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir anställd direkt hos vår kund.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, 08:00-17:00 (ej helger)
Start: Snarast möjligt, helst omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Gustav Granqvist
Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.