OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 9 500 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 199 miljoner euro under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se
Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
Nu söker vi efter en driven säljkoordinator som brinner för affären och att stärka kundrelationer? Vill du arbeta med hängivna och proffsiga kollegor i ett snabbt växande bolag inom en av nordens ledande IT-koncerner?
Vill du ha en nyckelroll i vår fortsatta kundresa med fokus på Costumer Success?
Då måste du läsa mer!
Om rollen
Under 2020 lanserar Visma Enterprise Servicepaket i olika nivåer omfattande våra support-, utbildnings- och konsulttjänster. Detta är en ny paketering som ger våra kunder mervärde. I rollen som Säljkoordinator Servicepaket ansvarar du för försäljning och utrullning av våra nya Servicepaket. Försäljning sker mot våra befintliga och nya kunder i ett nära samarbete med sälj och marknad. Du kommer även samarbeta och stötta övrig organisation där du ansvarar för att möjliggöra försäljning av våra Servicepaket. Rollen har ett stort kundfokus där du kommer ha kundkontakt via telefon, onlinemöten, digitala kanaler och ute på plats hos kund. Du kommer jobba efter vår säljprocess där du förväntas jobba proaktivt med bearbetning av befintliga kunder. Rollen är ny vilket erbjuder dig en unik möjlighet att vara en del av att bygga och forma rollen inom ett av våra viktigaste fokusområden - Customer Success. Din placering är på vårt huvudkontor i Stockholm.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Ansvar för utrullning av Servicepaket till våra befintliga kunder i enlighet med Vismas säljprocess
Driva försäljning av våra Servicepaket till befintliga och nya kunder
Utbilda övrig organisation om affärsmöjligheter inom våra Servicepaket
Ta fram material och input för att kommunicera och stärka vårt budskap på marknaden
Proaktiv bearbetning av befintliga kunder med syfte att driva merförsäljning
Kundkontakt via sociala medier, uppkopplade möten samt personliga möten
Bevakning av affärsmöjligheter (hålla koll på omvärlden; trender, kunders aktiviteter mm.)
Vem söker vi?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom b2b försäljning (gärna inom software, consulting, outsourcing eller liknande områden). Det vi dock tycker är mest intressant är dina drivkrafter och dina personliga egenskaper som vi tror är:
Ett stort engagemang och intresse för kundnöjdhet
Du har ett starkt säljdriv där du motiveras av att skapa framgångsrika affärer
Du har uthållighet, är orädd och klarar att upprätthålla kontakten med kund genom hela säljprocessen
Du trivs i en självständig roll och omväxlande miljö där du får ta ett stort eget ansvar
Du tycker om att samarbeta med andra och att ha kul på jobbet
För att lyckas i rollen har du en examen inom sälj/ekonomi/projektledning alt.annan relevant inriktning på högskole-/universitetsnivå. En eller flera av följande kunskaper är meriterande:
Erfarenhet inom försäljning av SaaS, programvara och/eller relaterade tjänster.
Erfarenhet av en koordinerande roll
Erfarenhet av projektledning
Vad erbjuder vi?
Hos oss jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet. Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.
Ansökan
Du söker tjänsten via länken nedan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 1 mars 2020.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Eeva Penttilä, Customer Experience Manager
eeva.penttilä@visma.com-post +46101411682
Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
Om oss
Visma Enterprise ingår i en av Europas största IT-koncerner. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind, Affärslösningar och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar 350 kollegor och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig och privat sektor i världsklass.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Svensson
+46 10 141 1580, +46 70 413 1811
Ann-Katrin Karnevald
+46 101413793, +46 705426196
Mårten Kihlbom
+46 101413795, +46 708517777
Elisabeth Mjöbring
+46 1533, +46 761330773
Kristin Johansson
+46 10 141 37 84, +46 761030986
Mikko Keinonen
+46 70280 19 98
Carita Öhman
+46 708664409
Sofia Skötte
+46 10 1411 492, +46 70 608 29 34
Mikael Marthinsen
+46 10-141 38 24, +46 70-675 97 82
Jenny Edenberg
+46 72 857 01 82