Sales Coordinator sökes till välkänt bilföretag - Eskilstuna

Sales Coordinator sökes till välkänt bilföretag - Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Har du antingen erfarenhet eller utbildning inom logistik eller annat relevant område? Kanske har du både och? En spännande tjänst väntar nämligen här i en internationell miljö! Läs gärna vidare om du tror att den är något för dig!
Om tjänsten
Perido söker en Sales Coordinator för en tjänst hos en av våra kunder, ett stort och välkänt namn inom fordonsindustrin. Tjänsten är en heltidstjänst belägen i Eskilstuna. Tillfälliga jobbresor kan förekomma.
Dina arbetsuppgifter
Som Sales Coordinator kommer du vara den primära kontakten för frågor om delar och logistik gentemot företagets återförsäljare kring reservdelar. Din roll innebär att ge stöd och hitta lösningar på utmaningar, vilket är avgörande för reservdelsverksamheten. Du kommer att ansvara för att hjälpa Region Europa och internationella återförsäljare med deras dagliga beställningar och logistiska frågor. Detta inkluderar att hantera beställningsprocesser och relevanta system. Dessutom kommer du att arbeta med aktiviteter för att hantera restorder i samarbete med avdelningar.
Vidare omfattar dina uppgifter även att:
Säkerställa och utveckla tvärfunktionellt samarbete genom hela leveranskedjan
Stödja Region EU/Int Market Areas i leverans- och logistikfrågor
Säkerställa återförsäljarnas kompetens inom orderhanteringsprocesser och ordersystem samt utbilda dem vid behov
Aktivt bidra till kontinuerliga förbättringsaktiviteter både inom organisationen och hos återförsäljarna

Dina egenskaper
För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person som är bekväm med att hantera flera parallella uppgifter under tidspress och som är stolt över att hitta lösningar för våra kunder. Du har en stark kundfokusering och känner dig hemma i en komplex IT-systemmiljö. Du värdesätter kvalitet och drivs av en vilja att ständigt förbättra både dig själv och verksamheten.
Vi ser också att du är en initiativrik person som inte tvekar att komma med nya idéer och arbeta för att förverkliga dem. Att ta dig an nya utmaningar är något du gillar, och du har en positiv inställning samt en naturlig nyfikenhet. Du är en lagspelare som tror på vikten av samarbete och interaktion mellan olika team och roller. Din doer-attityd och drivkraft, kombinerad med din prestigelösa inställning, gör dig till en utmärkt problemlösare vilket krävs för att lyckas i denna spännande roll!
Du är varmt välkommen med att skicka in en ansökan om du tror att detta är något för dig!
Kvalifikationer:
Universitetsutbildning inom logistik eller annat relevant område/erfarenhet (gärna från eftermarknadsverksamhet)
Kunskap i att bygga systemstödsverktyg och digitalt tänkesätt (Office 365, Powerautomate, Power BI, Qlick view etc)
Erfarenhet av att bygga nätverk i en multikulturell miljö
B-körkort
Stark förståelse för rekryteringstrender
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
Kunskaper i fler språk

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2025-05-28. Start 2024-09-16.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34692 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2024
  • Ansök senast: 26 juli 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

19 november 2024

Sales Specialist

Sales Specialist

18 november 2024