Sales Coordinator till Björn Borg!

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Vi söker nu en säljkoordinator till Björn Borg - ett ledande företag inom underkläder, sportkläder och väskor. Björn Borg strävar efter att bli världsledande inom sin nisch och har idag sina största marknader i Sverige och Nederländerna. Viljan att bli bäst genomsyrar hela deras företagskultur, där kollegor pushar varandra till att bli en ännu bättre version av sig själva - både mentalt och fysiskt. Nu söker de en person som ska ansluta sig till deras team i Stockholm för att administrativt stödja butikerna och säljarna för att expandera ytterligare.

Det här är en chans att gå med i ett företag av välkända produkter med ambitiösa kollegor och en sportig miljö. I denna roll kommer du att ingå i ett team i Sverige på 6-7 personer och ha ett nära samarbete med säljteamet i Sverige och delar av Norden på cirka tre personer. Björn Borg har som mål att bli den bästa arbetsplatsen där alla deras anställda trivs och erbjuder både en hybrid arbetsmodell och flexibla arbetstider. De erbjuder alla sina anställda en hälsosam miljö med gemensam träning varje fredag och fri tillgång till eget gym, sporthall och padelbana. Under sommaren brukar de njuta av den fina naturen nära sitt kontor med ett bad i Brunnsviken eller ett gemensamt löplopp. Om du gillar att arbeta i ett ambitiöst företag och interagera mångkulturellt såväl som att använda din kommersiella drivkraft och ditt uppdrag för att lyckas, är det här du vill arbeta!

Detta är ett vikariat på 1 år och 4 månader till Björn Borgs kontor i Solna, Frösundavik (Stockhom, Sverige). All kontakt gällande tjänsten sköts genom Wrknest.

Arbetsbeskrivning

Din roll kommer att vara central i företagets fortsatta tillväxtresa, där du kommer att ansvara för att ge säljstöd till deras fysiska butiker och e-handelsbutiker. Det innebär att du kommer att vara den första kontaktpunkten för deras säljare i respektive land, samt de kunder som tillhör respektive kategori. Du sköter bland annat beställningar, kundärenden och ser till att leveranser når kunden i tid och säkerställer god kvalitet. Du rapporterar till Sales Support Manager. Dina arbetsuppgifter kommer att innehålla:

- Orderläggning - Intag och stansning av ordrar samt sammanställning till Säljteam.

- Ärendehantering - Orderupplysning, felsökning, returer, fakturering/kreditering samt säljrapporter för tillhörande kunder.

- Leveransbevakning och aviseringar- Bevakning, avisering och uppföljning av leveranser.

- Tillsammans med ansvarig säljare skapa offerter, artikelinformation/underlag som är nödvändigt för införsäljning och orderläggning av Pre-och Reorders.

- Kommunikation -Informera kunder vid förseningar, underleveranser mm.

- Förse Global Sales Manager och Säljteam med försäljnings-och leveransrapporter vid behov.

- Överföring och publicering av artiklar (Pricats) från Björn Borg till B24 eller annan portal för berörda kunder.

Vi söker dig som har

- Flytande språkkunskaper i svenska och engelska

- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete (t.ex. kundtjänst, försäljning, administration eller logistik)

Vi ser det som meriterande med

- Goda systemkunskaper i Microsoft Navision

- Kunskaper i Excel

Som person ser du dig själv som en målinriktad, självdisciplinerad och effektiv lagspelare. Du gillar en struktur som är lösningsorienterad och du är inte rädd för att gå den extra milen för dina kunder. Det här är en roll för dig som trivs i en fartfylld, dynamisk och händelserik miljö med många projekt och aktiviteter som löper parallellt.

Övrig information

Start: Maj 2024

Plats: Stockholm, Solna, Frösundavik (Stockhom, Sverige)

Anställningsform: Vikariat 100%, Maj 2024 - Augusti 2025

Ansök gärna så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att alltid våga se nya möjligheter och tänka nya saker. När vi började var det för att utmana gamla sätt att rekrytera.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskapen behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför är det viktigt att kunna byta snabbt. Det gör att vi inte bara tittar på kandidatens CV vid rekrytering. Istället ser vi till den kollektiva potentialen och erbjuder individuellt anpassad kompetensutveckling. På så sätt kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2024
  • Ansök senast: 30 juni 2024

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024