Sales Coordinator till Caldur

Sales Coordinator till Caldur

Arbetsbeskrivning

Nu finns chansen att få vara en del av ett engagerat team, i en internationell miljö, där du kommer ha en nyckelroll både internt och för kunder och samarbetspartners. Som vår nya Sales Coordinator är du spindeln i nätet som ser till att hålla ihop våra projekt och processer. Caldur är verksamma inom stålbranschen och är en ledande leverantör på den svenska och nordiska marknaden för stålhalvfabrikat. Är du skicklig på att skapa struktur, har hög ansvarskänsla och ett riktigt gott öga för detaljer, samt brinner för att ge en god kundupplevelse, är detta en roll för dig!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Sales Coordinator hos Caldur kommer du vara organisationens samordnande nav och ansvara för att upplevelsen av bolaget hos både kunder och samarbetspartner är riktigt hög. Detta gör du bl.a. genom att säkerställa att alla delar inom försäljning och logistik samspelar på bästa sätt och därigenom skapar förutsättningar för att kunna ge bästa service. Arbetet innebär mycket kontakt med både kunder, leverantörer och andra samarbetspartner och du spelar en viktig roll i bolagets utveckling genom att vara en central kontaktperson.

Exempel på arbetsuppgifter:

-Kundorderhantering och materialinköp
-Leveransplanering och bokning av frakt
-Leveransbevakning
-Hantering av dokumentation för internationella transporter
-Kund och säljsupport
-Driva förbättringsarbete för processer och verktyg

 

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, noggrann, har en hög ansvarskänsla och uppskattar en vardag med många kontaktytor. Du är van att självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt samtidigt som du är en god lagspelare som vet att samarbete leder till resultat. Caldur sätter stort värde på goda relationer, såväl med kunder och samarbetspartner som kollegor emellan. Därför tycker vi att det är viktigt att du har en hög förmåga att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer. Att vara lösningsorienterad, prestigelös och kommunikativ är också nyckelegenskaper för framgång i rollen.
-För att trivas i ditt arbete uppskattar du även en internationell miljö samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är dessutom meriterande om du talar Mandarin.
-Erfarenhet inom internationell handel, kundservice eller säljsupport är önskvärt. Alternativt andra roller där administration varit en viktig del.
-Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med dig, inom exempelvis ekonomi eller logistik, men rätt personlighet och inställning är allra viktigast.
-Meriterande är tidigare vana av affärssystem i allmänhet och Microsoft BC (Navision) i synnerhet. I övrigt är du en van användare av Microsoft Office-paketet.

 

Du erbjuds

Du välkomnas in i ett mindre team med stort driv, passion och stolthet över bolagets produkter och tjänster. Caldur är ett växande företag med korta beslutsvägar där du kommer ha en roll som tydligt gör skillnad. Trevliga kollegor på kontoret i centrala Göteborg och en öppen kultur väntar dig. Du arbetar i en internationell miljö och som nyanställd hos Caldur får du självklart en gedigen produktutbildning som en del i din onboarding.

 

Om Caldur

Med över 15 års branscherfarenhet är Caldur en ledande leverantör på den svenska och nordiska marknaden för stålhalvfabrikat. Produktprogrammet innefattar ett komplett utbud av stål och metalliska material ifrån konstruktionsstål till de mest exotiska materialen. Kunderna verkar inom de flesta industrier och Caldur arbetar med långvariga partnerskap och relationer.
Caldur levererar gods i mindre eller större partier utan minimumkrav, antingen helt färdigt enligt ritning, grovbearbetat eller kundens önskemål. Caldur erbjuder också tjänster inom orderhantering, logistik, uppföljning och materialteknisk support. Caldur har en unik position på marknaden med ett starkt globalt leverantörsnätverk.

 

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Caldur med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Folkesson på jenny.folkesson@jurek.se

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024