Sales Coordinator till Datscha!

Arbetsbeskrivning

Som Säljkoordinator på Datscha arbetar du med en attraktiv produkt på marknaden med stort mervärde för dem som använder den. Bolagets produkt är egenutvecklad, vilket innebär att du kan vara med och påverka med din feedback och arbeta i nära samarbete med teamet bakom. Du blir en del av ett bolag med höga ambitioner och för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom Datscha Sverige eller utomlands!


Datscha grundades 1996 och är ett världsledande Software as a Service-bolag som verkar inom området PropTech. Idag består bolaget av 75 medarbetare i 3 länder och har över 900 kundföretag, däribland fastighetsägare och investerare, banker och konsulter. Med Real Capital Analytics (RCA) i ryggen befinner sig Datscha i den fördelaktiga situationen att de kan arbeta med en ekonomisk trygghet samtidigt som de karaktäriseras av en start up-miljö. Datscha är ett stolt bolag som drivs av att få bidra till innovation inom fastighetsbranschen.

Är du en person som motiveras av lösa problem och att hjälpa andra? Vill du ha möjligheten att växa inom ett framgångsrikt bolag som ligger i framkant inom PropTech branschen? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och möjlighet att forma din egen roll? Ifall detta låter spännande är denna roll något för dig.
 
 
Om tjänsten
 
Vi söker en Sales Coordinator till Datschas moderna huvudkontor i Stockholm. I rollen som Sales Coordinator kommer du att vara en viktig del i det svenska säljteamet där engagemang sätter prägeln. I rollen kommer du att hantera frågor som kommer från företages kunder, framförallt via e-mail och telefon. I din funktion är du en viktig länk mellan säljorganisationen och kunderna samtidigt som du brinner för att ge extraordinär service.  Du har även möjlighet att stötta säljarna med både prospektering och bokning av kundmöten. Utöver detta kommer du att analysera och följa upp leads utifrån potentiella kunders diverse aktiviteter. Slutligen skapar du och bibehåller du goda relationer med Datschas kunder.
 
 
Vem är du?
 
Du har erfarenhet av kundsupport och brinner för utveckling och effektivisering. Vidare vill du utvecklas som person och kanske ser dig själv i en roll inom försäljning och/eller marknadsföring på lång sikt. Som person är strukturerad, noggrann, lyhörd och kommunikativ. Du tycker om att ta dig an nya utmaningar och du räds inte gå utanför din comfort zone. Du har mycket driv i dig och kommer gärna med egna initiativ. Du ser den här rollen som en möjlighet att komma in på ett modernt bolag där du kan växa och utvecklas.
 
 
Önskvärt
 
·         Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller försäljning
·         Erfarenhet av att arbeta i CRM-verktyg, meriterande om har arbetat i SalesForce, Pardot och/eller Docusign
·         Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska
·         Du har läst fastighetsrelaterade kurser på Högskola eller Universitet
·         Goda kunskaper inom Microsoft Excel
 
Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg? 
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kallar till intervjuer. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Carl Johan De Geer via mail till carljohan.degeer@novare.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Liknande jobb


31 oktober 2024

Office Coordinator Menigo

21 oktober 2024