OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att vara en del av ett drivet nordiskt säljteam som arbetar med färg till industrier i allmänhet. Det är en del som växer kontinuerligt, så du kommer att vara med på resan, skapa struktur och bygga för framtiden.
Du kommer att fungera som länken mellan säljteamet och våra kunder. Den största delen av arbetstiden kommer du tillbringa på kontoret i distributionscentret Nässjö och på vår egenägda återförsäljare Syntema i Vaggeryd. Du kommer att arbeta administrativt, men även föra dialog med företagets samarbetspartners. Mer specifikt innebär det att du kommer skriva offerter och ta fram kalkyler, koordinera inför provkörningar, hantera prislistor, broschyrer och färgpaneler. Ha daglig kontakt med våra interna bolag både i Norden och Europa för olika ärenden. Eftersom du kommer att vara vår ”förlängda arm” till kunden, så kan resor i tjänsten förekomma. En spännande tjänst där du både får vara strukturerad och flexibel!
Du som söker jobbet
För att trivas i rollen som Sales Coordinator bör du vara självgående, ha lätt för att kommunicera och vara strukturerad. Dessutom bör du ha vana av att:
• Kommunicera med kunder och interna intressenter, gärna på engelska
• Använda Microsoft Office-applikationer (Word, Excel, PowerPoint, Outlook); och andra applikationer efter behov
Som person har du
• Ett starkt kundfokus, både för interna och externa kunder
• Positiv och professionell attityd
• Lägg för att bygga och hantera relationer
Erfarenhet: Minst 2-4 års erfarenhet av liknande tjänster
Språk: Du behöver behärska svenska och engelska bra i tal och skrift
Resor i tjänsten kan förekomma.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Skicka din ansökan och CV (gärna på engelska) till marianne.steene@sherwin.com
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor om tjänsten besvaras av Sales Manager Robert Ambros robert.ambros@sherwin.com