OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vi förstärker kontoret och söker en person som kommer att jobba som Sales Coordinator. Du har motsvarande tjänst idag och med erfarenhet av ordermottagning eller liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du trivs med kundkontakt över både telefon och mail.
Tjänsten är med tillsvidareanställning direkt hos Gullberg & Jansson AB (publ) med kontor i Helsingborg.
Sökord: säljkoordinator, ordermottagare, sales coordinator
Om företaget
Se hemsida för mer information, www.gullbergjansson.se, 47 MSEK i omsättning 2015, listat tillväxtbolag inom miljö- och energiteknik. Gullberg & Jansson marknadsför pooltak och poolvärmepumpar till cirka 50 st. olika swimmingpoolåterförsäljare i framför allt Norden. Gullberg & Jansson är ett börsnoterat miljöteknikföretag på Aktietorget.
Hög tillväxt för närvarande i bolaget, under åren 2013-2015 uppgick den årliga omsättningstillväxten (CAGR) till ca 32 % varje år, vilket gör Gullberg & Jansson till ett av Sveriges snabbast växande bolag. Sortimentsbreddning pågår för att öka omsättning och vinst ytterligare.
11 anställda, med huvudkontor i Helsingborg och försäljningskontor i Stockholm och i Danmark. Lager i Helsingborg. Tillverkning av poolvärmepumpar sker i Kina och av pooltak sker tillverkning i Ungern. Gullberg & Jansson äger också sedan februari 2016 dotterbolagen Poolvärlden AB inom swimmingpoolbranschen, samt Stads & Parkprodukter i Stockholm AB inom grönytebranschen. Dessa två dotterbolag bidrar till en fortsatt lönsam tillväxt i Gullberg & Jansson-koncernen.
Mer om tjänsten
Några av arbetsuppgifterna som ingår är:
- Ordermottagning
- Besvara allmänna ärenden med hög servicegrad, inkl. kundärenden via telefon eller via gemensamma mail
- Framtagande av säljofferter och avslut på offerter
- Kreditprövning innan försäljning till kunder
- Uppdatera och administrera kunddatabaser och slutkundsregister
- Bistå med first-line after sales support med stöd av after sales avdelning
- Vara delaktig vid katalogutskick samt andra direktutskick via e-post eller post
- Kontakta kunder via telefon och e-mail för att marknadsföra bolagets produkter, göra marknadsundersökning, boka kundmöten, etc.
- Diverse sälj- och marknadsrelaterade uppgifter.
- Projektledare, för olika projekt som definierats internt.
- Inköps- och logistikadministration vid behov
Din profil
Som person är du service-, sälj- och kundorienterad. Du har arbetat några år som ordermottagare eller liknande och är van vid mycket telefonkundkontakt, order/-offerthantering samt att dagligen arbeta i affärssystem. Du är flexibel och trivs i en tidvis stressig miljö och gillar att ha många bollar i luften. Poolsäsongen är under perioden april-augusti och mycket intensiv och du har möjlighet att arbeta delar av sommaren.
Vi ser gärna att du har en ekonomisk eller teknisk bakgrund som t.ex. tekniskt gymnasium eller har allmänt teknisk förståelse och intresse.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, det är meriterande om du har ytterligare språkkunskaper i t.ex. franska, danska, norska eller finska.
Du har mycket bra kunskaper i Officepaketet och allmänt god datorvana, har du även erfarenhet av Affärssystemet Pyramid är detta ett plus.
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida, dreamwork.se. Sök snarast då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du även kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på telefon 042-17 66 11 eller på mail mahlin.glyre@dreamwork.com.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09