Sales Coordinator till PM Sweden i Ängelholm

Sales Coordinator till PM Sweden i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

PM-International AG är ett marknadsledande distributionsföretag av högkvalitativa produkter inom hälsa, fitness och skönhet världen över och omsätter årligen cirka 2,35 miljarder dollar. Den svenska delen PM Sweden AB grundades 2002 och har sitt säte i Ängelholm. Företaget har idag 10 anställda och omsätter cirka 170 miljoner årligen. Veckans Affärer har utsett PM Sweden till årets Superföretag 6 gånger. Företagets finansiella status och stabilitet har uppmärksammats med utmärkelsen AAA från Soliditet, den högsta kreditvärdigheten man kan uppnå. Även UC har premierat PM Sweden med högsta kreditvärdighet med Guld Diplom. Läs mer om oss på pm-sweden.se

.

Är du sugen på en ny utmaning efter årsskiftet? Brinner du för försäljning och marknadsföring? Är du en positiv och glad person som gillar att möta nya människor och som alltid vill ge det där lilla extra? Då har vi den perfekta tjänsten och möjligheten för dig. 
 
Till PM Sweden ABs huvudkontor i Ängelholm söker vi nu en driven och marknadsorienterad Sales Coordinator, vars uppgift blir att vara delaktig i att bygga upp och utveckla vår svenska "Business". PM Sweden är ett distributionsföretag av högkvalitativa produkter inom hälsa, skönhet och välmående. Företaget grundades i Sverige 2002 och har sedan dess haft en årlig tillväxt.

Dina arbetsuppgifter
Som Sales Coordinator kommer du att samarbeta med PM-Internationals marknadsavdelning samt våra svenska försäljningskanaler genom att förse dem med material. Tjänsten innebär att strukturera och utveckla både den visuella och fysiska försäljningen inom Sverige. Med andra ord, "Bygga Bussiness".

Du kommer att jobba nära tillsammans med samt rapportera direkt till vår VD och säljansvarig. 

I tjänsten ingår också att man deltager och supportar på plats vid våra olika events runt om i Sverige. Den första lördagen varje ny månad är det möte någonstans i Sverige, så du måste vara beredd på att jobba även under dessa helger och kvällar. Du kommer att utgå från vårt kontor i Ängelholm.

Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en varierande och spännande tjänst som Sales Coordinator fylld av dagliga utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling samt möjligheten att knyta många nya intressanta kontakter. Allt detta inom ett framgångsrikt och stabilt svenskt företag som ingår i en internationell företagsgrupp, PM International. Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla.

Utöver lön erbjuder vi generösa förmåner för vår personal som försäkringar och friskvård. Hos oss trivs man!

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och marknadskommunikation, digital marknadsföring eller liknande arbetsuppgifter. Du har en passande utbildning eller motsvarande erfarenhet. Det är också meriterande om du har arbetat i MLM-branschen tidigare.

Du är van användare av Sociala medier, Excel och Office-paketet, Adobe In Design, Photoshop, Acrobat DC och kanske även Illustrator och Premiere. Hybrid via ZOOM är även ett viktigt verktyg för oss när vi sänder våra events eller föreläsningar. Vi ser även att du har erfarenhet eller intresse av fotografering och filmning och att du lätt kan formulera dig i tal och skrift på svenska och engelska. Kunskaper i tyska är meriterande.

Du har en social livssituation som möjliggör arbetsresor både på vardagar, kvällar och under helger då våra event runt om i landet genomförs. Du har körkort och tillgång till egen bil.

Personliga egenskaper
Hos oss på PM Sweden AB är tempot och engagemanget mycket högt, varför det är viktigt att du har en hög energinivå och klarar av utmanande pågående uppgifter samtidigt. Som person är du därför handlingskraftig, ansvarskännande, kreativ och prestigelös men med en ödmjuk inställning att göra saker med ett leende. 

Du arbetar självständigt, men är samtidigt en lagspelare med förmåga att se helhet och att samarbeta. Du har god förmåga att hantera många intressenter som kunder och projekt samtidigt. Du är mål- och resultatinriktad, samt arbetar strukturerat, har analytisk förmåga och goda kommunikationsegenskaper. Du har ett gott ordningssinne och förmåga att skapa goda relationer med externa parter.

På fritiden har du en sund och aktiv livsstil som gör dig till en "högpresterare". Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 8 januari men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


23 oktober 2023

20 oktober 2023

Mötesbokare

Mötesbokare

20 oktober 2023