OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som drivs av att utveckla kunder? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som Sales Coordinator hos Rockfon.
Tjänsten är placerad på Rockfon i Jönköping och du rapporterar till Logistikchefen i Danmark.
Om Rockfon
Rockfon (Rockwool AB) i Jönköping, är dotterbolag till Rockfon Gruppen med huvudkontor i Danmark. Företaget har produktion i Holland, Frankrike och Polen, och är en av de ledande aktörerna i Europa vad det gäller produktion och marknadsföring av undertakssystem. Rockfon Gruppen ingår i den danska koncernen Rockwool International A/S. http://www.rockfon.se
Sales Coordinator
Som Sales Coordinator ansvarar du för att serva och utveckla en av Rockfons större nyckel kunder i Sverige. Arbetet sker i nära samarbete med kundens och Rockfons organisationer. Du ansvarar även för att upparbetade administrativa rutiner och processer följs och säkerställer ett effektivt logistikflöde i organisationen. Tjänsten innebär ca 20-30 övernattningar/år.
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter är:
- kundkontakter
- orderhantering
- forecast, inköpsprognoser
- transportbokningar
- reklamationer
- fakturering, diverse statistik och rapporter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter, gärna från en liknande säljinriktad verksamhet. För att fungera i rollen behöver du ha en god teknisk förståelse samt en god administrativ förmåga. Vidare har du en god datavana, erfarenhet från affärssystemet SAP är meriterande, men inget krav. Då tjänsten även innefattar internationella kontakter ser vi gärna att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt god förståelse när det gäller danska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och önskar att du är serviceinriktad och flexibel samt att du trivs med att ta ett stort eget ansvar. Du motiveras av ett arbete där du proaktivt kontaktar kunderna för att serva och hjälpa dem, i kombination med att du sköter den administrativa biten på ett effektivt och noggrant sätt.
För rätt person innebär tjänsten en varierande och självständig roll i ett positivt och framåt team i ett dynamiskt företag.
Tjänsten skall tillsättas snarast, vi tittar därför löpande på ansökningarna som kommer in. Välkommen att söka tjänsten via www.rekryteringshuset.se.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta: Niklas Lindomborg, RekryteringsHuset 0727-125573 eller Petra Lindomborg, RekryteringsHuset, 0727-164381.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502