OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som Sales Coordinator hos Schou kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i en koordinerande roll. Du kommer att ansvara över ordermottagning från B2B kunder i hela Sverige i en omväxlande miljö. I din roll kommer du även att hantera många olika arbetsuppgifter kring orderhantering vilket ställer höga krav på flexibilitet och förmåga att kunna prioritera. Det är en administrativ supportfunktion där du får agera och arbeta mot både kortare och längre deadlines.
I din roll som Sales Coordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Orderhantering, inklusive EDI och kundsupport
• Försäljningsuppföljning, prishantering och statistik
• Prisfrågor
• Artikelvård
• Support till Key Account Manager
Tjänsten som Sales Coordinator ett konsultuppdrag på ca 3 månader med goda chanser till anställning hos Schou vid uppdragets slut. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider, måndag-fredag och du jobbar på kontoret i Eslöv. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Om dig
Vi söker dig med några års erfarenhet av liknande arbete men som nu vill vidga dina kunskaper och ansvarsområden.
Du har med fördel arbetat i något affärssystem några år och är administrativt lagd. Vidare är det meriterande om du har arbetat i affärssystemet Netsuite.
Som person är du prestigelös, hjälpsam och trivs med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Du är nyfiket lagd och har drivet att alltid prestera ditt bästa ut mot kund. Rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete.
För att lyckas i rollen har du en god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera och är serviceorienterad. Du verkar i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar och där arbetet snabbt kan skifta till ett högre tempo.
Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet av likvärdigt arbete
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• Du trivs att arbeta strukturerat i ett högt tempo
• Goda språkkunskaper i både svenska och engelska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Schou
Schou är Nordens största grossistföretag inom non-foodprodukter och vi lagerför ett brett och djupt sortiment inom områdena hem & husgeråd, trädgårdsmöbler, trädgård & fritid, bil & cykel samt verktyg & maskiner. Vi designar och utvecklar själv våra varor och förpackningar och vi erbjuder våra kunder möjligheten till privata märken.
Vi är ett "business to business"-företag och vi levererar våra märken Day, Probuilder, Max, Grouw, Envy, Outfit och Vila till merparten av de nordiska detaljhandelskedjorna samt till en lång rad övriga utländska detaljhandelskunder. Vårt stora urval gör att du kan nöja dig med att handla på ett ställe och få dina varor levererade inom loppet av några få dagar – oavsett om det är fråga om kampanjvaror eller koncept med kompletta varuserier i olika märken. Som Nordens största är vi specialister på att hitta de mest aktuella varorna, och med särskilt fokus på produktsäkerhet, förpackningar, design och bra priser säkerställer vi att du har helt rätt varor på dina hyllor.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Sales Coordinator, koordination, administration, ordermottagning, kundtjänst, Skåne, Eslöv, Adecco, Schou
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147