OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av utbildning och vill bli del av en internationell, innovativ organisation? För vår kunds räkning söker vi nu dig som är proaktiv, självgående och social till tjänsten som Sales Coordinator!
OM TJÄNSTEN
Som Sales Coordinator kommer du att ha en nyckelroll i vår kunds försäljning och kundhantering riktad mot skolor i Sverige, Norge och svenskspråkiga skolor i Finland. I rollen kommer du ha ett brett ansvarsområde med varierande arbetsuppgifter. Ditt dagliga arbete kommer innefatta allt från lead-generering och kundkartläggning till CRM-hantering och stöd i både pre-sales och post-sales aktiviteter. Som Sales Coordinator kommer även stötta med marknadsföring och customer support, genom att skapa och översätta material som stärker kundrelationer.
Tjänsten är initialt ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå 6 månader. Därefter är ambitionen överrekrytering eller förlängning förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
Du erbjuds:
- En stimulerande arbetsmiljö med fokus på samarbete och personlig utveckling
- Möjligheter att växa och utvecklas i din roll
- Flexibla arbetsvillkor, både vad gäller arbetstider och arbetsplats
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Lead-generering & Intressentkartläggning: Identifiera nyckelpersoner och aktivt kontakta potentiella kunder för att skapa nya affärsmöjligheter.
* Underhålla och uppdatera CRM-system med data om kundinteraktioner och försäljningsaktiviteter.
* Stötta i framtagning av offerter, presentationer och förslag.
* Säkerställa smidiga överlämningar efter bokade möten och hantera uppföljningsfrågor för att stärka kundlojaliteten.
* Hjälpa befintliga kunder med frågor för att säkerställa en bra kundupplevelse
* Samarbeta nära försäljnings-, customer support- och produktutvecklingsteam för att förbättra kundupplevelsen
* Skapa och översätta innehåll för sociala medier, kunskapsartiklar, presentationer och utbildningsmaterial
VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning med inriktning försäljning, marknadsföring eller dylikt
- Har tidigare erfarenhet av försäljning, kundsupport eller liknande roll
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då bägge språk används i det dagliga arbetet
- Vill utvecklas och på sikt ta sig an nya utmaningar inom försäljning, marknadsföring eller customer support
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från tidigare roll inom utbildningssektorn eller från en startup i Norden.
- Mycket goda kunskaper i norska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- God prioriteringsförmåga
- Kommunikativ
För att trivas i tjänsten krävs det att du har en förmåga att arbeta självständigt och är van vid att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du är kommunikativ, strukturerad och proaktiv. Vidare är det viktigt att du inte är rädd för att ta kontakt med nya människor då du kommer kontakta kunder via telefon dagligen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231